Начало Рали Григоров и Миленков триумфират с титла в Hyundai Racing Trophy

Григоров и Миленков триумфират с титла в Hyundai Racing Trophy

50
0

Григор Григоров и Даниел Миленков спечелиха рали „Сърбия“, а с това и титлата в марковия шампионат, кръг преди края на първенството. И четирите екипажа на Hyundai Racing Trophy финишираха успешно изключително тежкото и трудно рали „Сърбия“, като във втория ден преминаха през трети етапа в несъстезателно темпо, заради тежки инциденти с автомобилите пред тях.  Григоров спечели всичките състезания от шампионата пред този сезон без румънското „Сибиу“ – нашите ралита „България“, „Твърдица“ и „Сливен“, а сега и „Сърбия“. Така кръг преди края – рали „Стари Столици“ в Шумен (8-9 октомври), той дублира титлата си.  

Григоров бе с време 1:54:40.4 и зае 9-о място в крайното класиране. Втори станаха Симеон Симеонов – Димитър Спасов, а трети – Мирослав Ангелов и Недялко Сивов, като за тях това е първи подиум през този сезон. Четвърти завърши екипажът, основен конкурент на Гришата за титлата –  Христо Геров и Йордан Йорданов.

В първия ден един пън на 10 км от финала на тясната, коварна и бърза отсечка Голден  с дължина 30 км, стана причина за инциденти с три от екипажите на Hyundai Racing Trophy. Препятствието бе покрито с трева и почти никой не го бе описал в записките си. На първото минаване в него се удариха първи Геров, а след това и Ангелов. Дори Геров и навигаторът му  помогнаха на Миро и Еди Сивов да сменят гумата и да продължат. Едва тогава, последни в Йежице се прибра и Геров. Във второто минаване на етапа, там се удари и Гришата, а пък Симеон Симеонов имаше инцидент, но на друго място.

Всички коли в началото на „втория ден“ бяха в бойна готовност, след като се наложи механиците да поработят здраво, за да възстановят колите. Симеонов започна втория ден по системата рестарт с наказание от 10 минути. Въпреки това, общото му време беше по-добро от това на Геров и Ангелов. Григоров завърши по джанта и с силно повредено окачване, но не загуби време и остана лидер.

При първото минаване на Дубоко колоната бе спряна заради катастрофата на лидера във временното класиране Рашид Ал Кетби и всички коли получиха времето, на последния екипаж, преминал през трасето в състезателно темпо – 06:35,9.  Служебното време се определя спрямо последния състезател, успял да финишира успешно отсечката преди прекъсването й.

На втория етап – Голден, който този път е преминаваше в обратна посока, пилотите отново не можаха да преминат с състезателно темпо. Тежка катастрофа направи сръбския екипаж Владимир Жечевич – Дарио Константинович, чиято кола бе буквално разкъсана на две, а двамата пилоти бяха закарани в болника, а етапът отново бе спрян. Двамата се удариха в същия пън край пътя, в който ден по-рано катастрофираха и тримата пилоти на Hyundai Racing Trophy – Геров, Ангелов и Григоров. Пилотите, които спряха в етапа отново получиха служебно време от спортните комисари – 21:38,5.

След дължи дискусии в щаба дали ралито да бъде спряно или да продължи, бе решено да се премине още веднъж през Дубоко. Преди старта Митко Спасов, навигаторът на Симеон Симеонов предупреди и четиримата пилот да карат с бавно темпо по етапа, без никакви рискове. Не се наложи да му се спазят инструкциите, тъй като етапът бе отменен заради струпването на много публика на опасни места в отсечката. Така всички, включително и четирите екипажа на Hyundai Racing Trophy, получиха време  06:34,6. Така във втория ден нито един от четирите дуета не можа да премине в състезателно темпо по етапите. Всъщност Гришата и Мони имаха възможност да покарат поне 8-9 км преди мястото на инцидента със сърбите.

Така тримата на подиума напълно заслужиха чековете си с парични награди от  2000 лв., 1000 лв. и 500 лв., връчи Николай Парасков – търговски представител на Тотал България. Въпреки инцидентите и инфарктните моменти в състезанието, Стефан Митов – национален директор продажби на „Индустриал Комерс“ и Петър Гьошев – треньор на екипите са доволни, защото отново се получи интрига, мъжка надпревара и пилотите натрупаха опит в изключително тежко състезание. Освен това в Шумен след две седмици ще трябва да се решава крайното подреждане на пилотите след Григоров и Миленков.