Пиер Гасли не завърши състезанието за Голямата награда на Унгария. Пилотът на Алпин потегли от бокса заради смяна на редица компоненти в своя болид. Гасли направи известен прогрес в началната фаза на надпреварата, преди да се оттегли заради технически проблем. Французинът беше крайно недоволен от този развой на събитията и призова отборът да подобри надеждността на автомобила.
Гасли изживя един изключително труден уикенд в Унгария. 28-годишният пилот отпадна още в Q1 и даде последно 20-то време. След това той трябваше да потегли от бокса заради смяна на множество компоненти и промяна на настройките на своя автомобил
Въпреки тези препятствия Гасли успя да постигне солиден напредък по време на продължителния си начален стинт с твърдите гуми. Състезателят на Алпин движеше на 10-о място преди първия си питстоп. За нещастие, повреда в хидравликата накара французина да се оттегли в 33-тата от общо 70 обиколки на Хунгароринг.
Гасли не скри разочарованието си от отпадането в Унгария. Той смята, че е пропуснал добра възможност да се бори за точки.
„Имаме твърде много технически проблеми. Това е много жалко. Макар да стартирахме от питлейна, бяхме пред Фернандо [Алонсо] в началния етап от състезанието. Стратегията ни работеше перфектно в сравнение с това, което другите решиха да направят’, сподели Гасли.
„Мисля, че се поставихме в борбата за една или две точки. За нещастие, отново имахме проблем. В състезанието беше свързан с хидравликата, а в квалификацията беше стратегията. Преди това не се състезавах на Силвърстоун заради скоростната кутия“, добави пилотът на Алпин.
Гасли наблегна на възможностите на отбора и подчерта разминаването между потенциала и представянето му.
„Просто има твърде много проблеми. Знам, че отборът е много по-добър от това. Трябва колективно да се справим много по-добре и да спрем да допускаме пропуснати възможности уикенд след уикенд.“
Гасли бе попитан дали трудностите на Алпин не са страничен ефект от агресивната програма за развитие на отбора, която компенсира лошия старт на сезона. Французинът обаче направи разграничение между двете теми.
„Не, това са две различни теми. Хидравлика и скоростната кутия са свързани с е надеждността, докато в квалификацията проблемът беше със стратегията“, обясни Гасли.
„Знам, че не трябва да правим такъв тип грешки. Вярвам на отбора и знам, че те са достатъчно добри, за да не го правят в бъдеще. Прост трябва да сме по-концентрирани и по-настоятелни. Както казах, това е разочароващо. Трябва да се има предвид, че имахме представянето да стигнем до топ 10 и да се борим за тези точки. Имаме труден сезон. Затова трябва да се възползваме от всички възможности. Ние обаче просто не си даваме такива шансове“, заключи Пиер Гасли.
Съотборникът на Гасли Естебан Окон също изживя една тежка надпревара на Хунгароринг. Французинът потегли предпоследен и в нито един момент нямаше възможност да се бори за точки. В крайна сметка Окон финишира 18-ти и беше затворен с обиколка от лидерите
„Разочароващ уикенд от гледна точка на работата, разочароващ уикенд от гледна точка на представянето на автомобила и разочароващ уикенд от гледна точка на надеждността. Предполагам, че затова Пиер се оттегли“, каза Окон.
„Трябваше просто да спасим автомобила в края на състезанието и нямаше за какво да се борим. Не бяхме бързи и не направихме идеалната стратегия. Нуждаем се от добро пренастройване преди Спа.“
Липсата на темпо накара Окон и отбора да търсят отговори.
„Да, много области“, отговори той на въпроса дали знаят защо автомобилът не се представи добре. „На първо място не бяхме много конкурентоспособни като цяло. Има и други проблеми с автомобила ми, които [имам] от доста състезания и от които трябва да се отървем. За момента не можем да ги отстраним, , така че става сложно“, добави пилотът на Алпин.
Full Gas for the last race weekend before the summer break 🇧🇪
Bring it on 👊 pic.twitter.com/8CjFJqO0HB
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 22, 2024