Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гасли за връщането на чакъл в зони за сигурност на Имола: Директно...

Гасли за връщането на чакъл в зони за сигурност на Имола: Директно си наказан, ако преминеш границата

1555
0
Имола, Гран при на Емилия Романя
снимка: Светослав Котленко

Няколко зони за сигурност на пистата Имола са с чакъл вместо асфалтово покритие за предстоящата този уикенд Гран при на Емилия Романя. Всички промени по трасето са над дузина. Организаторите имаха възможност да ги осъществят, след като миналогодишният старт бе принудително отменен заради наводнения и тежки метеорологични условия в региона. Пилоти приветстваха връщането на чакъла в зоните за сигурност като естествен вариант за спазване на вече прословутите ограничения на пистите. Въпросните зони са на излизането от Пиратела, Акуа Минерали и на Варианте Алта и Пиер Гасли одобри изцяло промяната.

„Така се поставя лимит и работи чудесно“, посочи Пиер Гасли. „Директно си наказан, ако преминеш границата и няма как да се отървеш от подобно нещо.“

„Наистина вярвам, че така трябва да се постъпва. В зоните с асфалт се отърваваш без сериозни последствия ако блокираш гумите, пробваш нещо различно или излетиш – връщаш се на пистата без да си загубил кой знае какво. Мисля, че повечето пилоти натискаха да се отиде в тази посока (с чакъл). Страхотно е, че Формула 1 реагира положително и е взето решение да се направят тези промени“, добави пилотът на Алпин.

Очаква се на пистата Ред Бул Ринг в Австрия да бъдат взети същите мерки. Трасето в Шпилберг е едно от тези, на които се правят най-много нарушения по отношение изискванията за спазване ограниченията на пистата. През последните години имаше и откровено фарсови ситуации на разследване на 1200 потенциални нарушения. Досега промени в зоните за сигурност бяха обсъждани само след подобни случаи. Това са първите реални мерки за промяна.

Оливър Беърман, който днес ще участва в свободна тренировка с Хаас, а през уикенда ще се състезава във Формула 2, е на мнение, че новите бордюри в 10 от завоите ще имат дори по-голямо влияние от чакъла

„Те могат да накарат пилотите леко да променят подхода си към управлението. Чакълът може да доведе до повече спирания ако някой сбърка. Има потенциален риск от извличането на чакъл на пистата, което може да е малко дразнещо. Но пък ми харесва, че наказанието е мигновено – ако прекалиш с риска или допуснеш грешка. Това е истинска писта“, коментира Беърман.