Начало Автомобилни новини Geely NordThor 2.0 – plug-in хибрид с рекорден пробег

Geely NordThor 2.0 – plug-in хибрид с рекорден пробег

Geely NordThor 2.0

Китайският автомобилен производител Geely представи нова plug-in хибридна система. Задвижването NordThor 2.0 обещава изключително дълъг пробег.

През последните години китайските производители на автомобили бяха ориентирани предимно към чисто електрическа мобилност. Сега обаче те все повече се фокусират върху plug-in хибридните задвижвания. И се надпреварват със суперлативи по отношение на пробега. Началото бе поставено от BYD. В края на май групата представи своята система DM-5.0 PHEV, за която твърдят, че позволява общ пробег от 2100 км. След това Roewe, марка на SAIC Group, наскоро постави световен рекорд по пробег. Моделът D7 DMH PHEV измина 2208 км с един резервоар, което беше официално потвърдено от Комитета за световни рекорди на Гинес.

Сега Geely се включва в надпреварата с нова plug-in хибридна система, наречена „NordThor 2.0“ или „Leishen EM-i“. Освен марката майка китайският производител притежава Volvo, Lotus и Polestar и продава електрически автомобили под марката Smart заедно с Mercedes. Geely твърди, че максималният общ пробег на новата му PHEV задвижваща система е 2390 км. Това би трябвало да съответства на среден разход на гориво от 2,67 литра на 100 километра в реални условия.

Изключително ефективен двигател с вътрешно горене

Топлинната машина в plug-in хибридната система е 1,5-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене и мощност 112 к.с. Той може да работи и с метанол и се характеризира с особено висок КПД от 46,5%. За това отчасти е отговорна една отоплителна система, която го довежда до работна температура с 40 процента по-бързо. Освен това има електрически модул 11 в 1, който обединява повечето електрически компоненти в един блок. Двата електромотора са разположени в трансмисията, като върху колелата действа само двигателят P3 с мощност 160 кВт (218 к.с.).

Литиево-желязнофосфатните батерии се доставят от Xinwangda или Svolt. Техният капацитет е или малко над 19, или малко под 29 киловатчаса. Патентована технология за дублиране би трябвало да гарантира, че системата NordThor 2.0 може да задвижва автомобила и при отказ на един от моторите – дори това да е двигателят с вътрешно горене.

Plug-in хибридното задвижване дебютира в Galaxy Starship 7

Първият модел с технологията NordThor 2.0 е Geely Galaxy Starship 7. Той беше представен на 4 ноември и пуснат на китайския пазар на 8 ноември. За дългия 4,74 м и тежащ над 1,7 тона SUV производителят посочва среден разход на гориво от 3,75 л/100 км. (Измерването е според китайския цикъл на шофиране CLTC.)

Galaxy Starship 7 може да ускори от нула до 100 км/ч за 7,5 секунди но не достига споменатия в началото баснословен пробег. Според Geely моделът може да измине общо 1430 километра с едно зареждане. В зависимост от батерията би трябвало да са възможни 101 или 150 километра с чисто електрическа тяга.

В бъдеще Geely може да използва задвижването NordThor 2.0 или Leishen EM-i и в модели на други марки от групата. Тук особено внимание заслужават Volvo, Lotus, Lynk & Co и партньорът за сътрудничество Renault.