Genesis показа студии на два дълги над пет метра луксозни модела с две врати и над 415 к.с. Всички колела са задвижвани и управляеми. Кабриолетът вероятно ще се предлага с мек покрив.
Genesis, елитният филиал на Hyundai Group, си подарява за десетия рожден ден два луксозни модела с две врати. Засега само като концептуални разработки, купето и кабриолетът са базирани на върховия седан G90 на Genesis. Двата четириместни автомобила използват пълноценно платформата на G90, включително огромното междуосие.
Вероятно с V6 бензинов двигател с мощност 415 к.с.
От него по принцип е възприето и задвижването. В момента това би означавало познатия 3,5-литров шестцилиндров двигател с битурбо и електрически компресор. Култивираното задвижване генерира 415 к.с., които се изпращат към четирите управляеми колела чрез осемстепенна автоматична трансмисия. Вероятно Genesis ще продължи да усъвършенства двигателя до евентуалното пускане в серийно производство, но без стремеж към бурни показатели. Двата модела X ще бъдат ориентирани по-скоро към елегантност, отколкото към максимална мощност.
Дизайнерският екип, ръководен от Люк Донкерволке, успява да постигне страхотни пропорции с баланс между лукс и спортен стил. Това започва с детайли като триизмерната радиаторна решетка с фини мрежи, продължава с могъщите 22-цолови колела и динамично стръмно наклоненото предно стъкло, преминава през правата странична линия без видима втора колона (съответните усилващи елементи са изместени с 30 см назад, което позволява по-дълги врати) и завършва с ъгловата задна част с видими изпускателни тръби.
Кабриолетът вероятно е с текстилен покрив
Покривът на кабриолета вероятно ще бъде от плат; един твърд покрив би бил прекалено обемист. Възможен е хибрид от мека и твърда част под плата. Това би се вписало в намерението на Донкерволке да гарантира постоянно силно излъчване, но без трикове.
В интериора луксозната марка на Hyundai Group демонстрира своето майсторство по отношение на качеството и външния вид. Познатите контролни уреди (аналогови и цифрови) са разположени в среда от фина гладка или велурена кожа. Повърхностите са специфични за моделите – включително микроперфорираното маслиново дърво в X Coupé. Като стана дума за това: нехлъзгавата, чудесно ароматна кожа е дъбена с вода от производството на италиански зехтин.
Не са шоу автомобили за шоубизнеса
И защо Genesis изобщо създаде двата концепта? Ръководителят на отдела за дизайн подчертава, че е важно да се внесе разнообразие в моделната гама. „Ние не правим шоу автомобили за шоу бизнеса. Те трябва да се вписват в портфолиото и да имат добър шанс да влязат в серийно производство“, казва Донкерволке. „Освен това всички наши автомобили трябва да излъчват елегантност и спортен дух и да предлагат разнообразие в цялата гама. Също така искаме нашите дизайнери да останат във форма, като винаги обединяват правилните пропорции и идеалните съставки.“ Дизайнът, твърди той, е възможно най-съвършеното взаимодействието на възможно най-малко части.
Точно такова е излъчването на X Coupé и също четириместния X Gran Cabrio. То отговаря на стремежите на Донкерволке, фокусирани върху пуризма и фината оркестрация на детайлите. Без да се пренебрегват необходимите контрасти, които създават нужната динамика. В противен случай дизайнът би бил скучен, подчертава 59-годишният белгиец.
Екраните не са проблем, стига да не доминират
Когато го питат за екраните на арматурното табло, които могат да развалят впечатлението за лукс, той посочва правилната доза. Просто дръжте ръцете си на волана и очите си на пътя – и ако екраните помагат, тогава всичко е наред. Не можете да избегнете използването на екрани, особено след като хората използват сензорни дисплеи през цялото време в ежедневието си. Двете концептуални студии наистина показват колко добре могат да бъдат мащабирани елементите за управление в цялата моделна гама (седан, купе, SUV), без да изглеждат неуместни в конкретен модел.
В крайна сметка остава надеждата, че Genesis наистина ще навлезе смело в тази ниша и ще пусне купето и кабриолета в серийно производство. Което би било желателно, тъй като сегментът се сви болезнено през последните години. След като беше прекратявано производството на двете S-класи с две врати, на терена остана само Bentley.