Начало Рали Гераджиев и Гаджев с призово класиране в рали Еге

Гераджиев и Гаджев с призово класиране в рали Еге

89
0

През изминалия уикенд се проведе рали Еге, което беше трети кръг от турския рали шампионат.

Състезанието бе валидно и за Купа Фиеста – главният приоритет за екипажа на АСК Пловдив Георги Гераджиев/Георги Гаджев, който участва със своя Форд Фиеста R2 от клас RC4 (автомобили с един задвижван двигателен мост до 1600 куб.см.).

По време на първия състезателен ден се спука една от гумите на автомобила, поради което Гераджиев/Гаджев нямаха възможността да се борят за челните места в класа и завършиха 5-и на изоставане от 28.7 секунди зад тогавашните водачи Чем Алакоч/Юсуф Челик.

Вторият ден започна проблемно за организаторите на ралито, тъй като една от колите за сигурност се подпали преди първия специален етап, в следствие на което изгоря напълно, а това наложи състезанието да бъде забавено с около час и половина.

3акъснението в графика не попречи на пловдивския екипаж да остане в кондиция и след силни времена във всички шест специалните етапи за деня, в крайна сметка спечели второто място в клас RC4 и Купа Фиеста, както в предходното Рали Фригия, изпреварвайки турския екипаж Каан Караманоглу/Нехир Илмаз в последния специален етап!

Първата позиция в класа бе спечелена от Юмит Джан Йоздемир/Батухан Мемиш Язъчъ, които завършиха на 1:03.6 минута пред пловдивчаните, докато Караманоглу/Илмаз останаха на 9.3 секунди зад Гераджиев/Гаджев. Екипажът на АСК „Пловдив“ се класира и общо 9-и в генералното подреждане от всички 45 завършили автомобили.

Водач във временното класиране на Купа Фиеста след втория кръг Рали Еге е Юмит Джан Йоздемир с 34.5 т., следван от Георги Гераджиев с 26.2 т. и Исмет Токташ с 16.8 т., който сега зае 4-а позиция.

След състезанието Георги Гераджиев коментира: „В това рали имаше всичко: спукана гума, отменени етапи, пожар, трудни трасета и силна конкуренция. Изключително щастлив съм, че успяхме да стигнем до второто място в Купа Фиеста u първо от автомобилите с атмосферни двигатели в класа ни RC4. В последните етапи бяхме длъжни да дадем всичко от себе си, за да вземем максимума точки от това състезание и със силна атака в последния специален етап успяхме да постигнем тази наша цел. Благодаря на всички за подкрепата, както и за перфектната работа на моя навигатор Гаджев.“

Георги Гаджев сподели и своята гледна точка: „Рали Еге за мен бе състезание на два полюса – от една страна изключително слабата организация u ненужно разтеглена програма на надпреварата, а от друга – трудните u разнообразни специални етапи (в единия от които имаше макадамова част) и борба от началото до края. След проблемите от първия ден със спуканата гума, която до голяма степен предреши временното ни класиране, във втория успяхме да станем най-прогресиращият екипаж от Kyna Фиеста, подобрявайки непрекъснато времената си.

Наложи ни се да взимаме важни стратегически решения в избора на гуми, количеството гориво u местата, на които можехме да атакуваме максимално, а това показа зрелостта ни като екипаж. Щастлив съм, че отново записките ни бяха перфектни само от две преминавания по време на опознаването на специалните етапи, което ни даде сигурност в борбата за призово класиране.“

Следващият кръг, в който екипажът на АСК „Пловдив“ ще вземе участие, е рали Бурса с център едноименният град в началото на месец август. То ще е последното асфалтово състезание в тяхната програма за тази година, след което автомобилите от Купа Фиеста ще бъдат подготвени за макадамовите надпревари от втората част на сезона – рали Турция (валидно за Световния рали шампионат – WRC), рали Истанбул и рали Кочаели (и двете валидни за турския рали шампионат).