Гран при на Австрия се завръща в календара на Формула 1 за 2014 г. Това бе обявено напълно изненадващо в прессъобщение на Ред Бул в днешния ден. Новината бе потвърдена от говорител на пистата Ред Бул Ринг, както и датата на провеждането, която ще е 6 юли 2014 г.
„Дитрих Матешиц и Бърни Екълстоун постигнаха съгласие по въпроса за завръщането на Формула 1 в Щайермарк (областта в Австрия, където се провежда състезанието и където се намира бившата А1 Ринг, която бе закупена и реконструирана от Диди Матешиц)“, се казва в съобщението. Все още официално потвърждение няма, защото след реконструкцията имаше проблеми с природозащитните организации. Въпреки това в изявлението се казва, че са осигурени „всички необходими законови разрешения“.
След отпадането на състезанието в Ню Джърси, д-р Хелмут Марко предложи съоръжението в Шпилберг да попълни свободната дата, но Екълстоун се отказа по неизвестни причини.
„Пистата е супер, хората са много мили и любезни, и мога да кажа, че е удоволствие да се работи с тях. За съжаление обаче в целия регион няма достатъчно хотели“, бе официалната версия на Бърни. „Това е единственият проблем.“
Проблемът обаче вероятно е бил финансов и това е бил просто начин за изстискването на още някой долар от организаторите. Иначе трасето е достатъчно добре познато на отборите, след като от 1997 до 2003 г. там се провеждаше Гран при на Австрия. Преди осъвременяването на трасето на същото място състезания от Формула 1 е имало от 1970 до 1987 г., като тогава трасето е носело наименованието Остерайхринг.
Идеята на Матешиц след закупуването на пистата бе там да се построят няколко луксозни хотела, както и академия за обучение на пилоти на самолети. Този план обаче пропадна заради не достатъчна политическа подкрепа и протести на природозащитниците.
Самото трасе обаче бе преустроено и бе открито официално на 15 май 2011 г. От тогава най-сериозното проведено събитие там е кръг от шампионата на DTM.
Все още има известни въпросителни, като например, кой ще плати таксите за на Бърни Екълстоун. Според изявление на Хелмут Марко пред Kleine Zeitung, както и преди това ще прави правителството. Освен това трасето е за максимум 40 000 души. Очакванията са да се направят още допълнителни трибуни. Най-сериозният проблем обаче продължават да са еколозите. В момента на трасето се допускат не повече от 25 хил. души, като в случая с DTM се издава нарочно разрешение. Вероятно това ще е случаят и с Формула 1.