Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри спечели Гран при на Унгария, Норис допълни двойната победа за Макларън

Пиастри спечели Гран при на Унгария, Норис допълни двойната победа за Макларън

5340
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри, снимка Спас Генев

Оскар Пиастри спечели тазгодишното издание на Гран при на Унгария. Пилотът на Макларън записа първа победа в F1. Втори финишира съотборникът му Ландо Норис. Двойният успех на Макларън не мина без противоречиви моменти и отборни заповеди. Последното място на подиума в Унгария отиде при Люис Хамилтън с Мерцедес.


Времето преди началото на Гран при на Унгария беше сухо и топло. Температурата на въздуха беше 27 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 46. Условията бяха малко по-приятни в сравнение с жегата в първата тренировка и по-хладното и леко дъждовно време във вчерашната квалификация.

По-голямата част от пилотите в топ 10 заложиха на средно твърдите гуми на Пирели. Изключение правеха Алонсо и Строл, които заложиха на меки гуми. Решението на двамата пилоти на Астън Мартин беше изключително смело и дръзко. Ръсел беше с най-твърдите гуми на Пирели, както и Перес

Пиастри имаше най-добра стартова реакция и поведе колоната след преминаването на първия завой на пистата в Унгария. Зад него Верстапен излезе от трасето, за да избегне удар с Норис. Пилотът на Ред Бул зае второто място, докато неговият съперник поиска позицията му да бъде върната. По-назад бяха Хамилтън, Льоклер, Сайнц, Строл, Цунода, Ботас и Ръсел.

Пиастри водеше колоната след първите 4 тура от старта в Унгария. Зад него Верстапен получи нареждане да пропусне Норис пред себе си. Трикратният световен шампион изпълни нареждането, макар и да отправи критики.

„Добре, значи сега можете просто да избутвате хората от пистата? Можеш да кажеш на ФИА, че оттук нататък ще карам така“, каза Верстапен на своя рейс инженер Джанпиеро Ламбиазе.

В седмата обиколка Албон, Алонсо и някои други пилоти спряха в бокса. Те смениха своите гуми с твърди. Строл обаче продължи да стои на пистата. Отпред Пиастри водеше пред Норис и Верстапен. Малко преди това Хюлкенберг също направи питстоп.

Пиастри продължи да води 10 тура след старта на Гран при на Унгария. Зад него се движеха Норис, Верстапен, Хамилтън, Льоклер, Сайнц, Строл, Цунода, Ботас и Ръсел. Перес се движеше 11-ти и показваше добра скорост с твърдите гуми на Пирели.

Норис направи първото си спиране в 18-тата обиколка. Пилотът на Макларън се върна на позиция пред Хамилтън. Верстапен се оплака по радиото от своя болид. Обиколка по-късно Пиастри също направи спиране в бокса и се върна на четвърто място. Лидер беше Верстапен, следван от Льоклер и Сайнц.

Верстапен направи спиране в 22-рата обиколка. Нидерландецът се върна зад Пиастри, Норис и Хамилтън. Сайнц също влезе в бокса. Това остави Льоклер начело, който обаче не беше спирал в бокса. Пилотът на Ферари спря в бокса обиколка по-късно и се върна на пето място.

Пиастри и Норис водеха колоната след преполовяването на Гран при на Унгария. Зад него Хамилтън се защитаваше от атаките на Верстапен. Пилотът на Ред Бул имаше по-добра скорост и се опитваше да изпревари седемкратния световен шампион. Зад тях на близка дистанция се движеше Льоклер

Норис получи информация по радиото, че той и Пиастри ще бъдат оставени да се състезават. Британецът изоставаше с около секунда и половина от своя съотборник. Зад тях Верстапен зае третото място и продължаваше да недоволства по радиото. Хамилтън и Льоклер направиха втори питстоп. Така четвъртото място отиде при Сайнц. Същевременно Пиер Гасли (Алпин) отпадна от надпреварата в Унгария.

В началото на 46-тата обиколка Норис влезе в бокса. От Макларън обясниха, че така се покрива Хамилтън. Същевременно Пиастри продължаваше да води колоната в Унгария. 2 тура по-късно младият австралиец също беше повикан за смяна на гуми. Сайнц също направи нов питстоп. Пиастри се върна зад Норис, докато Верстапен поведе. От Макларън казаха на Норис да пропусне Пиастри пред себе си. Британецът обаче не отговори на своя тим.

В следващите обиколки Норис отново получи съобщение да намали темпото и да пусне Пиастри. Британецът обаче продължаваше да вдига темпото и се откъсна на поне 3 сек. спрямо съотборника си. Трети се движеше Хамилтън, следван от Льоклер и Верстапен. Трикратният световен шампион се оплакваше от стратегията си.

В следващите обиколки Верстапен изпревари Льоклер и зае четвъртото място. Отпред Норис получи съобщения по радиото да пести гумите и да намали темпото си. Младият британец обаче отказа да спазва инструкциите на Макларън и не намаляваше темпото си. Зад него Пиастри се движеше на 4 сек.

10 тура преди финала Норис продължаваше да получава съобщения по радиото, за да намали темпото си и да позволи на Пиастри да го настигне. Той обаче отговори, че ще пусне съотборника си, стига първо да намали изоставането си. Зад двамата лидери Верстапен се бореше с Хамилтън. Двамата имаха контакт на спирането за първи завой, заради който нидерландецът изхвърча за кратко във въздуха и загуби позиция от Льоклер.

Норис продължаваше да получава съобщения по радиото, за да пропусне своя съотборник. В 68-мата обиколка британецът най-накрая върна газта и остави Пиастри да мине пред него. Третото място се държеше от Хамилтън

Пиастри в крайна сметка записа първа победа в F1. Двойният успех за Макларън беше допълнен от Норис. Така отборът от Уокинг записа първа двойна победа от Гран при на Италия 2021. Последното на подиума отиде при Хамилтън.

Следващите три позиции бяха заети от Льоклер, Верстапен и Сайнц. Седми остана Перес, следван от Ръсел, Цунода и Строл.