Начало Рали Хюндай ще е с нова система за смяна на предавките с планки...

Хюндай ще е с нова система за смяна на предавките с планки на волана

74
0
Хейдън Падън
Хейдън Падън; снимка: Хюндай Моторспорт

Автомобилите на Хюндай ще са с нова система за смяна на предавките с планки на волана от рали Аржентина. Тимът бе с подобрение в двигателя за Мексико и се надява новата система да направи управлението на i20 WRC по-леко и удобно за Тиери Нювил и Дани Сордо.

Отборът започна подготовката си през март с тест в Испания. Изпитанията бяха на трасета с характеристики, подобни на тези в Аржентина.

„Рали Аржентина винаги е трудно – пътищата са сложни, надморската височина трябва да се вземе предвид и отсечките са сравнително дълги”, коментира шефът на тима Мишел Нандан. „При нашата издръжливост смятаме, че етапите ще паснат на колите ни. Контузията на Дани, която получи през февруари при падане от маунтинбайк, би трябвало да е на 100% отшумяла и очакваме той да е в топ форма, както и Тиери, и Хейдън [Падън]. Надяваме се да направим още една крачка напред в Аржентина, когато ще започнем да използваме система за смяна на предавките с планки на волана в колите на Тиери и Дани. Дано това ни помогне да се доближим до съперниците.”

Нювил има сериозни надежди за предстоящата надпревара, в която е завършвал пети в предишните си три участия. За белгиеца времето и мъглата са най-сериозните фактори, които могат да повлияят на развитието на надпреварата.

„Случвало се е състезанието да се провежда на дъжд и тогава изборът на гуми играе важна роля”, продължи Тиери. „Тази година стартът е малко по-рано през сезона и се надявам да е малко по-сухо. Все пак времето бе доста лошо през последните месеци и първо трябва да видим какви са условията по пътищата.”

Сордо има голям опит в рали Аржентина – цели осем участия досега и харесва много надпреварата. Той отбеляза, че дъждовете от последните седмици ще превърнат отсечките в трудни препятствия, но неговата цел е да финишира в топ 3.

„Имам чудесни спомени от предишното си участие в това рали през 2011 г. и определено нямам търпение да карам отново в Аржентина”, сподели от своя страна Хейдън Падън. „В надпревара като тази трябва да се грижиш повече за колата и да подходиш към старта повече като към маратон, отколкото като спринт. Но основната ни цел за първата част от сезона е да учим и към това ще се стремим и там.”