Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда иска ново уточнение на правилата за двигателите

Хонда иска ново уточнение на правилата за двигателите

50
0

Хонда иска ново уточнение на правилата за работа по задвижващите системи по време на сезона във Формула 1. Причината е, че явно японската компания и останалите производители тълкуват по различен начин последното изясняване от страна на рейс директора на ФИА Чарли Уайтинг.

2015 г. е втори сезон за Мерцедес, Ферари и Рено като производители на хибридни задвижващи системи за отборите в Гран при. Всеки от тях има 32 елемента (т.нар. tokens) или до 48% от агрегата, които е разрешено да се променят. Поради липсата на конкретна дата в правилата за хомологация за сезон 2015 те получиха разрешение да работят по време на състезателната година.

Първоначално за Хонда бе посочено, че трябва да хомологира задвижващата си система в края на февруари и че няма да има право да работи по нея по-нататък през сезона. Представители на компанията и на Макларън се срещнаха с Уайтинг, след което бе разпространено уточнението, че японците все пак ще могат да правят промени по мотора. В текста на документа бе посочен следният пример:

– Ако например производителите, участвали в шампионат през 2014 г., разполагат с 8, 7 и 5 неизползвани възможности в началото на новия сезон, то новият производител ще има право на 6 (средноаритметичната стойност, закръглена към по-малкото цяло число).

Ключът е във формулировката „в началото на сезона”, която явно се тълкува по различен начин от Хонда спрямо другите производители.

Според известния журналист Михаел Шмид в Мерцедес например са променили намерението си да стартират сезона със задвижващата система от края на 2014 г., за да не се явят в Мелбърн с пълния набор позволени елементи за работа – 32, тъй като това би вдигнало драстично наличните възможности за Хонда. Той цитира говорител на екипа от Бракли, според когото световните шампиони ще пристигнат в Австралия със само 6 свободни компонента. Рено щели да са със 7, а Ферари – с 12. Това означавало само 8 елемента, с които да разполага Хонда по-нататък.

Именно това развитие не се понравило на японския производител. Затова Хонда търси ново уточнение, тъй като иска да има разрешение да работи по всичките 32 компонента.