Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг оглавиха класирането в първата свободна тренировка за Гран при на САЩ. Трето време даде Дженсън Бътън (Макларън).
Двама титуляри отстъпиха кокпитите си за тази сесия на пистата до Остин. Макс Верстапен бе в колата на Жан-Ерик Верн, а Фелипе Наср – в тази на Валтери Ботас. Времето бе по-хладно – 17 градуса на въздуха и 20 на пистата. Предоставените от Пирели гуми за този уикенд са софт и медиум. В предишните две издания на Гран при на САЩ на това трасе бяха използвани хард и медиум, като най-честата стратегия бе с един питстоп.
Доста отбори са с нови или развойни компоненти за изпитания този уикенд – с поглед към следващия сезон. Лотус е с нов нос, който е експериментален. Познатата от Е22 разделена на две конструкция е забранена за следващия сезон и екипът работи по нов вариант. Пускането на новия нос на писта е с цел събиране на информация и сравнение на показанията от пистата с тези от аеродинамичния тунел. Той е конструиран според съвсем различна философия спрямо използвания сега. Цялата структура е преминала краштестове, за да бъде допусната на трасе. Техническият директор Ник Честър обясни, че по Е22 няма да бъдат правени допълнителни промени заради новия нос.
– Не очакваме нищо като представяне, тъй като не е предназначен за Е22, но може да се получи интересно сравнение – допълни Честър, казвайки още, че работата по Е23 е в напреднала фаза, включително уточненията с Мерцедес за задвижващата система, която Лотус ще използва от следващия сезон.
Ромейн Грожан изпита новия нос в тренировката.
Ферари също са с много части за 2015 г. От Скудерията бяха категорични, че са си взели поука от направените тази година грешки, а Кими Райконен категорично отхвърли слуховете, че първоначалните тестове в аеротунела в Маранело са лоши.
Дженсън Бътън имаше проблем с радио връзката в началото на тренировката – инженерът му не го чуваше. Английският пилот на Макларън ще е с наказание 5 места назад на стартовата решетка в неделя заради смяна на скоростна кутия. Това стана ясно още преди началото на уикенда. Себастиан Фетел пък вероятно няма да участва в квалификацията, тъй като използването на шеста задвижваща система за сезона го праща така или иначе да тръгне от питлейна.
– Това не е напълно потвърдено, но доколкото знам, планът е да се смени абсолютно всичко. А ако направиш това, то трябва да стартираш от питлейна – каза Фетел. – Така че планът ни може да е малко по-различен по отношение на подхода ни към тренировките и квалификацията. Стараем се да се подготвим за състезанието и върху това ще сме съсредоточени в изпитанията, защото каквото и да направиш в квалификацията, отиваш най-отзад.
Нико Розберг бе първият пилот с обиколка за време – 1:50.219, веднага след което съотборникът му Хамилтън даде 1:49.164. Някои състезатели направиха първите си турове с интермедии заради влажните петна тук-там по пистата. Прогнозата за уикенда обаче е за хубаво време. Очаква се температурата в деня на надпреварата да е около 23 градуса.
Даниел Рикиардо съобщи, че балансът на неговия Ред Бул „като цяло не е ужасен”. Австралиецът каза, че не е съвсем доволен от предна лява част на болида във високоскоростните завои, както и че задницата бяга на моменти. 30 минути след началото на сесията начело бе Кевин Магнусен (1:41.078), следван от Бътън (+0,08 сек), Фернандо Алонсо (+0,245), Хамилтън, Райконен, Розберг, Наср, Данил Квят, Фелипе Маса, Рикиардо и т.н. Инженерите на Ред Бул засякоха проблем при Даниел и го прибраха в бокса, за да проверят какво не е наред. Впоследствие бе съобщено, че е ERS проблем.
В средата на тренировката само Нико Хюлкенберг нямаше време. Най-бърз на този етап бе Бътън (1:40.319), който за момент изпусна колата си, но я върна на трасето. Малдонадо и Розберг също имаха подобни моменти. Хамилтън излезе пръв с 1:40.106, а Розберг се нареди втори (на 0,127 сек). Англичанинът продължи серията си и свали до 1:40.044, докато Адриан Сутил се завъртя, стъпвайки на влажен бордюр. Райконен бе с нестабилна предна част на своето Ферари, докато Люис продължи да подобрява постижението си и стигна 1:40.004. Скоро Хамилтън бе първият пилот, направил обиколка под 1:40 мин – 1:39.941. Фетел имаше известни проблеми със задните гуми и се прибра, като само той и Рикиардо бяха в бокса в последните минути. Хамилтън остана пръв пред Розберг, следвани от Бътън, Квят, Магнусен, Алонсо, Фетел и т.н.