Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън: Бих заложил всичките си пари, че над половината коли щяха да...

Хамилтън: Бих заложил всичките си пари, че над половината коли щяха да се провалят при проверка на планката

13682
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Дисквалификацията на Люис Хамилтън и Шарл Льоклер от Гран при на САЩ продължи да е тема и в навечерието на уикенда в Мексико, където този уикенд е следващият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2023 г. Седемкратният световен шампион бе убеден, че повече от половината автомобили нямаше да преминат проверката на планката, чието износване му коства второто място на Circuit of the Americas.

„За първи път имаше спринт на COTA, тестваха само няколко коли и 50% от проверените бяха дисквалифицирани. Болидите на мнозина други бяха нелегални. Целият уикенд беше страхотен, имаше толкова хора, прекрасно състезание. И винаги, когато спортът направи крачка напред, нещо такова загрозява нещата. Надявам се да си вземат поука в бъдеще“, коментира пилотът на Мерцедес.

„Бих заложил всичките си пари, че над половината коли щяха да се провалят при такава проверка. Затова вместо да проверяват всички може би като има спринт да разрешат смяна на планката например. Или на пода, нещо да се направи в събота вечер, така че в неделя да не се случват подобни абсурди“, каза още Хамилтън

„1 милиметър няма никакво влияние върху представянето. Не е довело до промени по пода и допълнително аеропритискане. Преминаването по бордюрите беше ужасно. Ако бяхме повдигнали болида с милиметър или половин милиметър, с колкото там не сме минали проверката, нямаше да има никаква разлика. Но това е положението.“

„Аеропритискането при различните коли идва при различна височина. Миналата година например колата бе ниско и твърда, но подскачаше. Тази година генерираме повече аеропритискаме при по-високо отстояние от настилката, така че по принцип я настройваме по-високо. При нас положението вероятно бе най-зле, след това идва това на Ферари. Вижте ни с Шарл, как подскачат главите ни. При други имаше същото нещо. При Макс [Верстапен] например поведението е далеч по-плавно, което също се вижда“, допълни Хамилтън.

Льоклер сподели, че дисквалификацията е била пълна изненада за него, тъй като след тренировката не е имало никаква индикация за проблем

„В петък нямаше никакво износване, а не е като да не сме докосвали нищо. Правилата са си правила и няма как това да е оправдание. Но трябва да проверим всичко и да не допускаме повече такова износване в неделя. Много неща имат роля в такава ситуация. В събота вечер също видяхме къде се удря подът и мислехме, че имаме достатъчно пространство за работа. Все още анализираме ситуацията и къде точно се е износила планката повече от очакваното“, обясни монегаскът.

Джордж Ръсел също каза, че в Мерцедес не са имали притеснения относно планките след петъчната тренировка. Алекс Албон пък повтори вече обясненото неколкократно положение от миналия уикенд, че отборите имат само един час тренировка през уикендите със спринт.

„Всъщност изобщо няма време да си настроиш колата. Само получаваш известно усещане за посоката. Не мисля, че е необходимо всеки болид да се проверява всяко състезание. Ако обаче откриеш нарушение в болида на един отбор, то има много, много голям шанс другата кола – на съотборника на този човек – също да не отговаря на правилата. Не знам колко време ще отнеме да проверят още два автомобила, но и не смятам, че ще е чак такъв проблем. И все пак не съм наясно, не съм проверяващ“, сподели състезателят на Уилямс.

Според пилотите на Алпин проверките определено могат да се подобрят. В Азербайджан те стартираха от питлейна, защото отборът им направи промени по настройките, включително за избягване на ситуацията с планката.

„Сигурен съм, че не за първи път коли са били в нарушение на регламенти през уикенд със спринт. В нормалния формат има далеч по-малък шанс да се случи“, заяви Естебан Окон

Според Пиер Гасли може да се направят промени в процесите за проверка.

„Помня, че в картинга първите трима винаги бяха проверявани. Задължително се минаваха тестове, ако си се класирал на подиума. И освен това се избираха на случаен принцип няколко машини от останалите завършили. Мисля, че само във Формула 1 не е стандарт първите трима да бъдат проверявани. (Гасли има предвид по принцип, не конкретно за COTA, където първите трима са проверени – б.р.)“, каза още той.

От други отбори коментираха, че никой не залага на това, че проверките се водят „случайни“, тоест не се знае кой ще бъде тестван. Преобладаващото мнение в падока е, че ако правилата в това отношение останат непроменени, то трябва или да проверяват всички, или никого. Ландо Норис, който стана втори след дисквалификацията на Хамилтън, също смята, че е било редно повече автомобили да се проверяват.

„При това положение трябваше всички да бъдат тествани. По принцип не искам да се разпростирам, защото казаното може да ти се върне някой ден. Но е малко вероятно два болида на един и същи отбор да са много различни (като настройки). Така че ако единият не отговаря на правилата, то има голяма вероятност и другият да е нелегален“, повтори Норис казаното от Албон.

Карлос Сайнц, който пропусна медийния ден на Аутодромо Ерманос Родригес, тъй като не се чувстваше добре, стана трети, а съотборникът му Льоклер бе дисквалифициран.