Люис Хамилтън разкри причината, довела до по-слабото му представяне в квалификацията в Монако. Пилотът на Мерцедес призна, че е губил прекалено много скорост в средния сектор. Затова той е направил промени в настройките на своя болид преди началото на Q3, която в крайна сметка му е усложнила живота.
Хамилтън бе доволен от подобренията в автомобила след края на вчерашния ден. Пилотът на Мерцедес вярваше, че това е стъпка в правилната посока.
Днес обаче нещата не преминаха според очакванията на Хамилтън. Седемкратният световен шампион се удари в края на третата свободна тренировка. След това той не показа много добра скорост в първите два сегмента от квалификацията. В крайна сметка Хамилтън успя да се измъкне от Q1 и Q2, след което даде шесто време в Q3
Хамилтън призна, че подобренията, въведени от Мерцедес този уикенд, вече са се оказали от полза. Но от друга страна, промяната в настройките, която трябваше да му помогне в последния сектор, не е проработила според очакванията.
„Опитахме нещо различно през уикенда и имаше известна несигурност с него“, обясни Хамилтън. „Върнахме се наполовина на другия автомобил, докато аз изминах целия път на моя. Казах им: „Трябва да го махнем“, но те ми отговориха: „Не, не, трябва да го запазим, трябва да го запазим.“
„Бях сигурен в това и казах: „Ако греша, ще вдигна ръце“. В крайна сметка мисля, че беше добре. Темпото ни за една обиколка беше малко по-лошо, но все пак смятам, че в състезанието ще е по-добре“, добави пилотът на Мерцедес.
Хамилтън се е притеснявал, че може да не успее да стигне до Q3. Британският ветеран призна, че по време на цялата квалификация се е борил с температурата в гумите.
„Борех да вдигна температурата на гумите, заради което винаги успявах да извадя нещо в последната обиколка“, продължи Хамилтън. „Но сърцето ми беше в устата, защото можеше да има жълт флаг, можеше да има червен флаг, кой знае? Но ние се справихме и съм благодарен за обиколката, която направихме.“
„Не съм се опитвал да закъснея, просто така се получи! Първо, отборът свърши наистина чудесна работа при въвеждането на тези подобрения. Те се усещаха особено в предната част на автомобила.“
„Губим прекалено много скорост в средния сектор. Така е още от началото на уикенда. Затова направих промяна в квалификацията, която ни затрудни в последния сектор. В крайна сметка невинаги можем да направим хубави две неща наведнъж“, добави състезателят на Мерцедес.
Хамилтън също така заяви, че е се е надявал Мерцедес да направи сериозни промени в F1 W14 много по-рано. Той същевременно призна, че промяната на дадена концепция не винаги е лесна
„Със сигурност бих искал това да се бе случило по-рано. Не знам какво друго да кажа. Определено е трудно, особено когато го видите и видите доказателство за концепцията и тя работи. Но не е толкова лесно да я смените просто така.“
„Миналата година видяхте, че Астън Мартин смениха своите кутии на радиаторите. Честно казано те не станаха веднага по-бързи – това отне цял куп работа през зимата“, каза Хамилтън.
„Факт е, че ние сме по-скоро в тази посока. Но все пак въздушният поток, който те имат – как контролират въздушния поток и всичко останало – все още е малко по-различен от нашия, Мисля, че има неща, от които се нуждаем, за да можем да използваме по-малкото крило, което те имат. Все още не сме толкова ефективни. Те все още имат по-малко съпротивление, все още имат повече притискаща сила почти навсякъде, така че имаме много работа, за да наваксаме“, завърши Люис Хамилтън.
Съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел остана осми след като не успя да запише толкова силен резултат в самия край на Q3.
The Team gave it all today 💪
Can’t wait to see what tomorrow holds😊#OutRaceYourself #PETRONASMotorsports #MonacoGP pic.twitter.com/rPLqAzwcDM
— PETRONAS Motorsports (@PET_Motorsports) May 27, 2023