Макларън ще изпробват наново подобренията по болидите МР4-26 в свободните тренировки за Гран при на Испания следващия уикенд. Голяма част от новостите в автомобила така и не бяха използвани в предишния кръг в Турция. Люис Хамилтън и Дженсън Бътън загубиха темпо спрямо лидерите в шампионата Ред Бул, а и бяха понастигнати от Мерцедес и Ферари.
– Смятам, че не използвахме пълния си потенциал в Турция и се надявам, че МР4-26 ще направи крачка напред, ако петъчните тренировки преминат успешно. Ще е интересно да видим как DRS влияе на надпреварата там. По принцип в Барселона е трудно да се изпреварва. Най-добрата възможност е в първия завой, но там просто едва удържаш колата до друг пилот в кривата. В Китай и Турция обаче имаше огромна полза от системата на подвижните задни крила, така че може и в Испания това да се случи, макар и не в същата степен – заяви Хамилтън.
Дженсън Бътън от своя страна загуби две важни позиции в самия край на Гран при на Турция, след като гумите му се износиха прекалено много. Той бе избрал три спирания в бокса и съперниците с четири леко го преодоляха, пращайки го шести в подреждането.
– Тръгваме за Испания и Монако с положително чувство – смятаме, че новите елементи ще имат сериозна роля. Турция ни показа, че все още сме в процес на изучаване на гумите. Там загубихме заради стратегията, но научихме ценен урок как да работим като екип, как да структурираме състезанието си и как да се справим максимално добре с гумите – сподели Бътън.
Според него уикендът в Барселона ще е интересен, макар лично той се чувства малко странно да се върне на Каталуния, където през зимата Макларън вървяха наистина зле в предсезонните тестове.
– Това трасе обаче показва максимално добре кои са най-силните коли. Важно е на него да постигнем добър резултат – допълни Дженсън.