Люис Хамилтън с Мерцедес е на крачка от титлата във Формула 1, след като спечели по страхотен начин Гран при на Мексико. Британецът изкара състезанието само с 1 спиране в бокса, което се оказа печелившо като стратегия.
След него втори завърши Себастиан Фетел с Ферари, а трети Валтери Ботас с другия болид на Сребърните стрели. Така преднината на Люис пред съотборника му нарасна на 74 точки само 3 кръга преди края на сезона. А в тях могат да бъдат спечелени общо 78 т.
Стартиралият от полпозишън Шарл Льоклер бе забавен много при втория си питстоп и това му коства шанса да атакува победата в края. Пилотът от Монако допусна и грешка в решителната фаза от надпреварата.
LIGHTS OUT IN MEXICO CITY!
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/EbLGCyZ0gf— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
На старта Льоклер запази лидерството, следван от Фетел, който притисна много добре тръгналия Хамилтън. В резултат Люис загуби скорост и бе атакуван от Верстапен. Двамата проведоха оспорвана битка в първия шикан, но се стигна до контакт, след който британецът мина през тревата и двамата загубиха позиции.
Хамилтън изостана 5-и, а Макс едва 8-и. Трети излезе Албон, следван от Сайнц.
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 1/71) ⚠️
We’ve got lots of debris in Sector 1
Minor contact between Hamilton and Verstappen meant they both took to the grass#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/NzydIEGVJ5
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Отпред имаше контакт и между пилотите на Ферари, но до поражения по колите не се стигна. Заради многото отломки по трасето бе назначена виртуална кола за сигурност. След рестарта Хамилтън изпревари Сайнц и стана 4-и.
LAP 5/71
VERSTAPPEN PUNCTURE ?
From the highs of Saturday… the Dutchman drops to last place#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/yyL4lb9Mwy
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Макс пък атакува агресивно Ботас на обратния завой в последния 3-и сектор. Първоначално маневрата на холандеца бе успешна, но се оказа, че при нея е имало контакт с Валтери. В резултат се спука задната дясна гума на Макс и той трябваше да мине през бокса за смяна. Това го прати последен.
В челото Ботас се справи последователно с Норис и Сайнц. Така той се придвижи на 5-а позиция.
Първите 4-има вървяха в пакет и нямаше разкъсване. Разликите между тях бяха около и малко над 1 секунда.
LAP 13/71
Nightmare for Norris!
He’s released from his box, but the front-left isn’t attached ?
He’s wheeled back, but rejoins a lap down#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/DkcB9Bs0TJ
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
В 13-ата обиколка Ландо Норис влезе в бокса за нови гуми медиум, но при питстопа не беше завита добре гайката на предна лява гума. Затова той спря на изхода на бокса и изчака механиците му да дойдат и да го избутат обратно, за да бъде затегната добре въпросната гума. Това го остави извън битката за топ 10. По-късно той беше прибран в бокса и отпадна.
На следващата обиколка Албон влезе първи в бокса от пилотите в челото. Той постави медиум и излезе зад Сайнц и загуби няколко секунди. В 16-ата и Льоклер мина през пита за нов комплект медиум. Пилотът от Монако се върна 4-и, като беше ясно, че ще спира 2 пъти. Неговите съперници Фетел, Хамилтън и Ботас обаче не го последваха.
LAP 16/71
Leclerc pits for a second set of medium tyres
Meaning he’ll need to pit again later for a different compound
Vettel reports his situation is „peachy“ and stays out ?#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/kqqavEhsrr
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Фетел поддържаше около 1.5-2 сек пред Хамилтън, който спря за нови гуми хард в 24-ия тур с идеята да изкара с тях до финала.
Себастиан също бе повикан на следващата обиколка, но Фетел предложи да отложи стопа си и във Ферари да оставят Хамилтън след това да мине напред. Именно последното се случи. Фетел продължи да води пред Ботас, а 3-ият Льоклер нямаше добър баланс и Люис дори започна да го настига.
Британецът обаче попита по радиото дали не е спрял в бокса твърде рано. От бокса Джеймс Ваулс обаче му каза, че върши много добра работа. По-назад в колоната Верстапен бе напреднал до 10-а позиция, като преди това имаше инцидент с Кевин Магнусен.
LAP 29/71
HAM ?: „Feels like we stopped way too early“
He’s currently running fourth#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/bkYn3mFzdX
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Битка между Гасли и Сайнц забави Фетел. Точно от това се възползва Ботас и влезе веднага в бокса за гуми хард. Още в следващата обиколка спря и Себастиан също за твърди гуми. Германецът се върна на 3.4 сек пред Валтери на 4-о място. Начело излезе Льоклер, който обаче трябваше да спира още веднъж в бокса. Втори бе Хамилтън, на който започна да се износва задна дясна гума.
LAP 36/71
Vettel encounters the scrapping Sainz and Gasly…
And very nearly gets into trouble ?#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/zLe7Nkr4RY
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Льоклер се оплака, че предните му гуми са тотално износени. И той спря за втори път в пита в 43-ата обиколка.
Боксът му обаче продължи цели 6.2 сек. Така той се върна на пистата 5-и, далеч зад Ботас. На следващата обиколка и Албон влезе в бокса и се озова на позиция зад пилота от Монако.
LAP 43/71
Leclerc finally pits from P1, but it’s *another* slow stop!
The rear-right just didn’t want to attach… he rejoins fourth#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/4FIKj6QVIH
— Formula 1 (@F1) October 27, 2019
Така колоната поведе Хамилтън на 3 сек пред Фетел и на още 2 пред Ботас. Себастиан бе с доста по-нови гуми от Люис, но не можеше да го настигне. А в същото време Валтери застигаше пилота на Ферари. Льоклер пък настигаше последните двама. Точно тогава обаче той направи грешка на завой 4 и загуби около 2 секунди. Това сложи край на надеждите му за място на подиума.
Хамилтън издържа до финала с тези гуми и спечели страхотна стратегическа победа, следван от Фетел, Ботас, Льоклер и Албон. Верстапен стигна до 6-ото място, а топ 10 допълниха местният герой Перес, Рикиардо, Квят и Гасли. Руснакът удари Хюлкенберг при влизането в последния завой. Инцидентът между двамата ще бъде разследван.
? TOP TEN (LAP 71/71) ?
Hamilton
Vettel
Bottas
Leclerc
Albon
Verstappen
Perez
Ricciardo
Kvyat
Gasly#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/dGz05bepNP— Formula 1 (@F1) October 27, 2019