Люис Хамилтън (Макларън) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Малайзия. Второ време на пистата Сепанг даде Себастиан Фетел (Ред Бул), а трети и четвърти се наредиха пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Михаел Шумахер.
29 градуса температура на въздуха, 34 на пистата и 72% влажност посрещнаха пилотите на трасето до Куала Лумпур тази сутрин. Валтери Ботас бе на мястото на Бруно Сена в Уилямс – третият пилот на екипа ще се появява честно през сезона в петъчните тренировки.
Хамилтън работи по настройки за неделната надпревара, търсейки оптимален баланс за своя МР4-27. И той като повечето си колеги изпробва основно по-твърдите гуми, предоставени на екипите за този уикенд – хард. И докато Люис остана на върха на класирането, то програмата на съотборника му Дженсън Бътън бе прекратена значително по-рано от предвиденото. От тима заявиха, че има проблем в колата му (теч на масло), който ще бъде оправен за втората свободна тренировка.
Фетел, Ред Бул и Марк Уебър имаха по-интересна задача от обичайно днес. В отбора правеха пряко сравнение на два варианта на изпускателната си система. Австралиецът бе с версията от Албърт парк, докато Себастиан караше с тази от последните два дни на предсезонните тестове в Барселона. Резултатите тепърва ще бъдат анализирани, като в екипа търсят кое решение е по-добро за RB8.
Мерцедес пък имаха известна промяна в предното крило. Компонентите пристигнаха на пистата тази сутрин и бяха монтирани първоначално на колата на Нико Розберг. По-обсъждана обаче бе иновативната система на тима, която отново бе призната за легална от ФИА. В самия отбор не смятат, че тя носи чак толкова голямо предимство, колкото може би предполагат съперниците. Михаел Шумахер например бе категоричен, че устройството помага, но съвсем не е единствената причина за доброто темпо на F1 W03.
Рос Браун пък заяви пред Скай, че вероятно основната причина Лотус и Ред Бул да са толкова настоятелни е, че не разбират как работи системата. Протестите, смята англичанинът, са изключително ефективни в подобни ситуации, тъй като явяването пред стюардите е свързано с предоставяне на информация и документация, които биха помогнали на съперниците да си обяснят действието на устройството.
Фелипе Маса е с ново шаси в Малайзия, след като Ферари обещаха след Австралия да направят всичко възможно, за да помогнат на пилота си да преодолее трудностите от първия кръг. Бразилецът заяви, че всичко по автомобила му е различно. Освен това за пореден път се озова в центъра на приказки за смяната му, като този път слуховете пращат Серхио Перес в тима още този сезон. Фелипе бе категоричен, че е съсредоточен единствено върху работата си, докато мексиканецът сподели, че е твърде рано за спекулации.
– Изцяло съм фокусиран върху моя тим, разполагаме с отлична кола и няма какво повече да кажа освен, че се старая да извлека максимума от болида си и да взема възможно най-много точки – каза Перес.
Сесията премина без сериозни проблеми. Ромейн Грожан (Лотус) получи проблем половин час след началото. В едва втората си обиколка на Сепанг той се обади, че може би има някакъв проблем в задната част. Оказа се, че грижите му са със задна дясна гума, но бяха оправени бързо и той продължи работата си на пистата.
Далеч повече главоболия имаше (отново) в бокса на Испания Рейсинг. Отборът отчаяно се нуждае от време на писта, но Нараин Картикеян спря след само 8 тура. Индиецът се обади, че не може да сменя скорости и бе инструктиран от питуола да не пипа нищо, а само да слезе от колата. Междувременно Педро де ла Роса за малко си изтърва нервите и на предложението на инженера си за промяна в настройките се сопна, че каквото и да правят, болидът няма сцепление на пистата.