Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело в първата тренировка на Монца

Хамилтън начело в първата тренировка на Монца

108
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Италия на пистата Монца. Втори, на 0,035 сек, остана Фернандо Алонсо с Ферари, а трети е съотборникът на Люис Нико Розберг (+0,139 сек).

Отлични условия посрещнаха пилотите в първата свободна тренировка – 27 градуса на въздуха и 33 на трасето. Според прогнозата обаче в деня на състезанието може и да вали.

В тази сесия имаше няколко промени сред състезателите. Британецът Джеймс Каладо, който по-рано тази седмица бе обявен за трети пилот във Форс Индия, получи първия си шанс да участва в петъчните изпитания. Хейки Ковалайнен провеждаше тестове за Катерам на мястото на Гийдо ван дер Гарде, а Родолфо Гонзалес бе в кокпита на Жул Бианки (Маруся).

След първите опознавателни обиколки на трасето всички се прибраха в боксовете и първото реално време бе записано чак 20 минути след началото – 1:34.918 на Гонзалес. След изтичането на половин час от 90-те минути на разположение в таблицата фигурираха едва четири постижения, две от тях – на пилотите на Макларън. Отборът празнува този уикенд 50 години от основаването си на Монца. Още в първите обиколки обаче Дженсън Бътън се обади до питуола, че има проблем със задната част на колата си. По-късно той бе разследван за нелегитимно използване на DRS, като се предполагаше, че може да е имал проблем със системата.

Отборите от F1 са със специални аеропакети този уикенд, които се правят единствено за Монца. Италианското трасе е единственото в календара с изискване за толкова ниско аеропритискане и на него средната и максимална скорости са най-високи за целия сезон в Гран при.

Себастиан Фетел (Ред Бул) оглави класирането в 40-ата минута и със следващия си бърз тур свали времето си до 1:25.914. 10 минути по-късно Алонсо го изпревари с 0,051 сек (1:25.863) за радост на тифозите. В тази тренировка бяха използвани твърдите гуми на разположение за Гран при на Италия – хард. По-меката смес, която ще бъде изпитана по-късно, е медиум.

Прегряване и късане са потенциални проблеми, ако пилотите не се грижат за гумите. Внимателното им управление има сериозен ефект върху надпреварата и стратегиите, като точно това изпитват и анализират в петък отборите. Първите тренировки се използват и за преценка на издръжливостта, тъй като на Монца има много съприкосновения с бордюрите при висока скорост – разясни моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.

Доста пилоти блокираха колела в комбинацията първи-втори шикан през сесията. Там спирането е едно от най-големите на пистата – от 320 (според някои данни максималната скорост може да достигне 340 км/ч в зависимост от настройките) до 80 км/ч.

След час тренировки Хамилтън на свой ред излезе начело с 1:25.565. Това време бе с 0,035 сек по-добро от това на Алонсо, който смени предното крило на Ферари-то си (и помоли отбора да провери задното – то е новото, което бе показано на Спа и едва тук се изпробва сериозно) и направи нова серия обиколки. В Ред Бул имаше разлики в дифузьорите, като отборът изследваше с аеробоя потоците – отляво при RB9 на Марк Уебър и вдясно при Фетел. Лотус пък за първи път са с удълженото с 10 см разстояние между осите на своя Е21, чиято цел е по-добра стабилност в бързите завои и по-голяма лекота на управление. За днес е планирано пряко сравнение на двата варианта на болида, за да се види дали новият ще регистрира на писта получените при симулациите предимства.

Последните десетина минути от сесията бяха най-натовареното време на пистата, но до сериозни размествания в челото не се стигна. Тренировката премина без сериозни инциденти. По-тежко бе излитането на Пастор Малдонадо (Уилямс) в чакъла, а Нико Хюлкенберг получи повреда в скоростната кутия.

Топ 10 в тренировката бе Хамилтън, Алонсо, Розберг, Фетел, Кими Райконен, Серхио Перес, Бътън, Уебър, Малдонадо и Жан-Ерик Верн.