Люис Хамилтън намекна, че двете коли на Ферари – неговата и на Шарл Льоклер – са били различни в първите надпревари от световния шампионат на Формула 1. Седемкратният световен шампион коментира в Япония, че заради неуточнен компонент в неговия болид губи малко над 0,1 сек на обиколка.
„Дадох най-доброто от себе си. Като цяло ни липсва темпо спрямо колите пред нас – Мерцедес, Макларън и очевидно Ред Бул. Намерихме нещо на колата, което не се представя както трябва през последните три надпревари и се надявам, че след като бъде оправено, ще постигам по-добри резултати. Но губя малко над десета от секундата на обиколка. Затова дано сме го оправили за следващото състезание. Квалификацията също е наистина важна, а аз не успявам да извлека най-доброто от гумите, така че нещо се случва“, заяви Хамилтън.
„Отборът е наясно със ситуацията. Не знаят какво я причинява. Надявам се с пристигането на новия компонент нещата да се разрешат и да са еднакви и за двете коли. Като се има предвид с какво разполагах, съм сравнително доволен от състезанието си“, каза още Хамилтън
Във Ферари настроиха автомобилите си по различен начин спрямо първите състезания от сезон 2025 и особено след Гран при на Китай. В Шанхай и двете коли бяха дисквалифицирани. Тази на Шарл Льоклер бе по-лека от допустимото. Автомобилът на Хамилтън бе с изтъркана повече от допустимото планка под пода.
„Да, болидите са по-високо, отколкото ни се иска. Не знам дали и останалите са така. Особено след последното състезание са вдигнати по-високо, отколкото е желанието ни. Обикновено има известно отстъпление след подобно нещо (като станалото в Шанхай“, обясни Хамилтън още след квалификацията на Сузука.
Льоклер бе четвърти в Гран при на Япония, а Хамилтън – седми. Фредерик Васьор обобщи, че резултатите от състезанието са отражение на тези в квалификацията. Той също каза, че в Скудерията „се борим с някои аспекти и трябва да опитаме да извлечем повече в Бахрейн и Саудитска Арабия“. Конкретно в Макларън не са отписали Ферари като претендент в настоящия шампионат.
„Аз все още смятам, че в определени моменти конкуренцията от момчетата зад нас ще е сериозна. Шарл не бе толкова по-бавен. Мисля, че вторият му стинт с хард бе толкова добър, колкото и моя. Не мисля, че успяхме да отворим сериозна разлика спрямо него. Така че има и други бързи коли“, посочи Ландо Норис
„Хората забравят какво състезание направи Шарл в Китай с на практика половин крило. Според мен който и друг да бе на негово място, щеше бързо да се прибере в пита. Мисля, че имаме малко предимство, но изминалият уикенд показа, че съперниците ще се възползват от всяка дребна грешка“, добави Оскар Пиастри.
Междувременно Жак Вилньов отново коментира началото на сезона на Хамилтън като пилот на Ферари.
„Това не е кратък, едногодишен проект. Първото нещо, което той трябва да направи, което вече е направил или почти направил е да „превземе“ отбора. Да направи тима свой. Да го отнеме от Льоклер. Трябва да го стори, защото цяла зима единствено се говореше за Люис, Люис и Ферари. Това измести Льоклер малко в сянката. Но след това бе необходимо да го установи и на пистата. Да вземе пол, да спечели. И отборът е негов. Нещата вървят бързо, когато си Люис Хамилтън“, каза Вилньов.
View this post on Instagram