Люис Хамилтън финишира на пета позиция в Гран при на Япония. Пилотът на Мерцедес записа едно силно състезание, като се има предвид автомобила, с който разполагаше. Хамилтън смята, че искането на отбора да намали темпото си и да помогне на Джордж Ръсел в борбата му с Карлос Сайнц.
Хамилтън направи не толкова добър старт на състезанието в Япония. Седемкратният световен шампион загуби позиция от Сайнц и имаше контакт със Серхио Перес от Ред Бул. В резултат на това той излезе малко от трасето, но не загуби толкова време
Хамилтън заложи на стратегия с две спирания в бокса, които бяха в 16-тата и 34-тата обиколка. Добрата стратегия позволи на британеца да прескочи Сайнц. В края на състезанието Хамилтън се намираше на петата позиция, следван от Ръсел. Еднократният победител в F1 беше с алтернативна стратегия и спря в бокса само веднъж. Ръсел поиска по радиото отборът на накара Хамилтън на намали темпото, което да му позволи да влезе в неговия DRS обсег. Седемкратният световен шампион изпълни нарежданията на Мерцедес, но въпреки това Ръсел бе задминат от Сайнц. Испанецът започна да преследва Хамилтън, но британецът успя да задържи петото място при развяването на карирания флаг.
Хамилтън постави под въпрос тактиката, приложена от Мерцедес. Той бе недоволен и от факта, че не му е било позволено да се откъсне и да натрупа достатъчно голяма разлика спрямо Сайнц.
„Не мисля, че даването на DRS на Ръсел беше добра идея. Когато ми казаха по радиото, предполагах, че явно са видели това нещо в последното състезание. Въпреки това не вярвам, че идеята беше добра“, сподели Хамилтън.
„Трябваше да изляза колкото се може по-напред и да се откъсна от Карлос. Бях на около две секунди пред него и тогава ме помолиха да дам DRS на Джордж, заради което трябваше да сваля газта на правата, за да му позволя да намали разликата“, продължи Хамилтън. „Той получи DRS, но в крайна сметка беше изпреварен. Това така или иначе щеше да се случи, защото той беше с едно спиране, а ние – с две.“
„След това той [Сайнц] го изпревари и беше точно зад мен. Да, не беше идеално. Последните няколко обиколки бяха много трудни. Въпреки това като отбор трябва да сме благодарни за петото и седмото място“, каза още състезателят на Мерцедес.
Хамилтън предполага, че цялата ситуация с него и Ръсел е можела да бъде решена по-добре. Според него, двамата са загубили време, състезавайки се един срещу друг в средата на състезанието
„Трябваше да се разменим по-рано и да изляза колкото се може по-напред, за да поддържам колкото се може по-голяма разлика с Ферари“, каза Хамилтън.
„Ако се бяхме сменили, може би Джордж щеше да се справи по-добре, като го задържи отзад. Тъй като той се опитваше да се бори с мен и повреди гумите си, нещата се усложниха. Факт е, че не се борим помежду си в отборния шампионат, тъй като този при пилотите не е толкова важен за нас. По-важното е някой от нас да завърши пред колите на Ферари, за да запазим позицията [при конструкторите]. Така че днес наистина повече трябваше да работим като отбор“, завърши Люис Хамилтън.
Другият пилот на Мерцедес завърши на седма позиция, тъй като заложи на стратегия с едно спиране, която не проработи както трябва.
„Ще вземем положителните моменти от днешния ден. Стратегията с едно спиране не изглеждаше оптимална в началото на деня, но ние я приложихме по-добре от очакваното“ обясни Ръсел. „В крайна сметка обаче този уикенд просто нямахме темпото, което да ни позволи да се борим с тези пред нас. Радвам се, че опитахме нещо различно, но крайният резултат е справедливо представяне на нашата скорост.“
„Днес постигнахме максимума, на който бяхме способни. В началото чувствах, че имам добро темпо и се опитвах да напредвам. В заключителните етапи натискахме, но в крайна сметка не мисля, че нещо щеше да промени резултата. Всичко това е хубаво и е част от моторните спортове. Като цяло уикендът на Сузука беше предизвикателство за нас. Ще се опитаме да разберем защо се случи това и ще се върнем по-силни за следващото състезание в Катар“, завърши Джордж Ръсел.
A busy two weeks on the road. Back to base to debrief and then it’s onto Qatar. Six races to go and we’re relishing the challenge. 💪 pic.twitter.com/Ty8Y13hkoM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 24, 2023