Начало Избрани Хамилтън се обаждал на Фетел да пита за Адами, който може да...

Хамилтън се обаждал на Фетел да пита за Адами, който може да му е рейс инженер догодина

3052
0
Себастиан Фетел, Люис Хамилтън
Себастиан Фетел и Люис Хамилтън; снимка: Астън Мартин

Люис Хамилтън се е обаждал на Себастиан Фетел, за да го пита за качествата на Рикардо Адами, който може да е състезателният му инженер във Ферари догодина. Седемкратният световен шампион ще стане пилот на Скудерията от следващия сезон. Информацията от страна на Фетел била положителна. В момента Адами е състезателен инженер на Карлос Сайнц.

50-годишният Рикардо Адами е кадър на техническия университет в Бреша. Завършва го през 2001 г., а от 2002-ра започва да работи за Минарди. Става рейс инженер през 2005 г. Остава в тима, след като е купен от Ред Бул и превърнат в Торо Росо. Бил е състезателен инженер на Витантонио Лиуци, Себастиан Фетел, Себастиен Буеми, Даниел Рикиардо.

През 2015 г. Адами отива във Ферари, където отново работи с Фетел. Затова и Хамилтън е потърсил мнението на четирикратния световен шампион за бившия му рейс инженер. Адами работи със Сайнц от 2021 г.

При оповестяването на преминаването на Хамилтън във Ферари от догодина имаше предположения, че пилотът може да опита да вземе със себе си състезателния инженер, с когото работи от години – Питър Бонингтън. Това, че разпитва за Адами обаче, вероятно е индикация, че това няма да се случи. Понастоящем няма официална информация с кого ще работи седемкратният световен шампион в Скудерията.

Новината, че Хамилтън напуска Мерцедес в края на сезон 2024, пък е предизвикала множество неочаквани разговори още преди началото на сезона, сподели Пиер Гасли. Французинът сключи нов договор с Алпин, който бе обявен официално вчера. В продължение на няколко месеца обаче се говореше, че си търси друг отбор заради лошата форма на тима от Енстън.

„Новината за Люис отпуши целия пазар значително по-рано, отколкото някой бе очаквал“, коментира Гасли на пистата Ред Бул Ринг.

„Откакто бе оповестено, че той ще ходи във Ферари, имаше много разговори“, допълни той.

Междувременно Хамилтън бе попита в Австрия как е подобрил формата си, след като миналия уикенд взе първи подиум за сезон 2024

„Направихме огромно количество анализи. Поисках много информация от отбора, за да видим как можем да оправим нещата с гумите. И продължихме с процеса си стъпка по стъпка и сесия за сесия. Като стигнем до квалификация нещата малко се променят – колата е по-лека, повече сме в DRS. Но времето ще покаже дали сме постигнали реален напредък и ако отговорът е положителен, дали сме в състояние да надграждаме“, каза Хамилтън.

„Мисля, че в момента болидът е на ръба по отношение на аеродинамиката. Не е лесно да се балансира това с механичните реглажи и аеробаланса от висока към ниска скорост. Температурата на гумите също има значение – това е очевидно при всички отбори. Вижте, че Ферари-тата не се измъкнаха от Q2 в Монреал например. Те имат бърза кола, спечелиха състезание преди това, но този случай демонстрира колко лесно е да не успееш да накараш гумите да работят или да ги претовариш“, допълни Хамилтън.