Начало Избрани Хамилтън се оплака от баланса, Льоклер – от липса на сцепление

Хамилтън се оплака от баланса, Льоклер – от липса на сцепление

Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Пирели

Пилотите на Ферари Люис Хамилтън и Шарл Льоклер се класираха пети и шести в квалификацията за Гран при на Китай. Седемкратният световен шампион спечели спринта сутринта, но след това направи промени по своя SF-25 и те се отразиха лошо на поведението на колата.

„Денят ни започна наистина оптимистично, но след това направихме няколко малки промени по болида и поведението изведнъж бе на ръба. Мисля, че и вятърът малко се усили. Колата стана по-сложна за управление и обиколките се получаваха по-трудно“, обясни Хамилтън.

„В момента балансът на колата се променя завой за завой. По принцип търсим вариант, при който балансът да е един и същ навсякъде“, продължи Хамилтън

„Просто търсим вариант, на който мога да разчитам. Като атакувам завоите да знам, че болидът ще върви в посоката, в която искам и няма да блокира колелата или задната част да се дестабилизира“, допълни Хамилтън.

Льоклер каза, че според него това просто си е темпото на SF-25. Той обаче нямал сцепление в квалификацията.

„Според мен нямахме достатъчно потенциал в квалификацията. Липсваше ни цялостно сцепление. Мисля, че очаквахме да сме на три десети от секунда, дори да бяхме напаснали всичко. И според мен това си е разликата. Люис свърши страхотна работа вчера (в квалификацията за спринта). Просто това е потенциалът на колата“, каза Льоклер.

„Управлението на гумите изглеждаше добре, но трябва да внимаваме, защото аз имах сериозни проблеми в мръсния въздушен поток (в спринта). Люис бе с чудесно темпо на чиста писта. Накрая вече скоростта беше добра. Просто трябва да се постараем да излезем на чисто от старта, а това ще е трудно от пета и шеста позиция на грида. Поне ще опитаме и ще дадем най-доброто от себе си. Също така се надяваме, че състезателното ни темпо е по-добро от това на момчетата около нас“, добави Льоклер.

Фредерик Васьор още в петък посочи, че редът на пистата ще се диктува от управлението на гумите

„19-те обиколки сутринта демонстрираха, че управлението на гумите ще е абсолютно жизненоважно утре“, посочи шефът на Ферари в F1 след квалификацията в Шанхай.

„Нашата сесия следобед бе трудна. Няколко екипа претърпяха промяна в поведението на колите, ние бяхме в това число. Бяхме силни в Q1, но ни бе тежко в Q2 и Q3. Най-много време губехме в последния сектор. Състезанието ще е повече стратегия и готовност да се възползваш от възникнали възможности“, каза още Васьор.