Люис Хамилтън с Мерцедес бе най-бърз и във втората свободна тренировка за Гран при на Австралия, първи кръг от новия сезон във Формула 1. Този път обаче преднината му бе само 0.127 сек пред Макс Верстапен с Ред Бул. Валтери Ботас с другата кола на Сребърните стрели остана 3-и след доста проблеми с поведението на колата.
Силното темпо на Ред Бул затвърди Даниел Рикиардо, който с доста по-бавните гуми софт записа 7-о време и беше на само 0.8 сек от лидера, който постигна 1:23.931 мин с най-меките гуми ултрасофт. С тях най-добрите си времена записа пилотите в топ 6, като Райконен и Фетел бяха 4-и и 5-и, следвани от Грожан с Хаас.
Изоставането на състезателите на Скудерията също не бе голямо спрямо лидера, а Ромен беше реално най-бързият пилот извън тези на водещите 3 тима,. като затвърди отличната форма на американския тим от вторите предсезонни тестове. Силно се представи и Алонсо с 8-ото си време.
Kevin Magnussen starts the party in FP2 with a 1:27.412 ⏱️#AusGP #F1 pic.twitter.com/MJWRNpPxgd
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018
Кевин Магнусен първи се появи на пистата за втората сесия 5 мин след нейното начало. Фетел пък записа първи бърза обиколка със суперсофт гуми. Райконен също бе със супермеки гуми и оглави класирането. Със софт обаче Верстапен излезе начело за секунди, само за да бъде изместен от Ботас със софт. С ултарсофт Хамилтън свали още 0.2 сек. Даниел Рикиардо даде 3-и резултат със софт, а Райконен го измести от тази позиция.
Heart in mouth moment there… 😱#VB77 skates across the gravel at Turn 3 but keeps W09 pointing in the right direction. Phew!#DrivenByEachOther #AusGP pic.twitter.com/47peJmCmOz
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 23, 2018
Серхио Перес и Ботас в рамките на няколко секунди един след друг излетяха от пистата на завой 3, като и двамата минаха през чакъла без сериозни поражения по колите си.
Алонсо също допусна грешка и се изказа негативно за предпазния ореол. Фернандо даде 7-о време със софт. Хамилтън пък с меките гуми подобри още времето си до 1:24.385 мин. Само на 16 хилядни зад него беше Верстапен.
SPEED TRAPS – 30/90 MINS
Mercedes grunt leads the way, with Toro Rosso close behind#AusGP #F1 pic.twitter.com/HrYETwKjDK
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018
30 мин след началото на сесията Фетел за първи път този уикенд сложи ултрасофт гуми и постигна 3-о време, само на 0.066 сек от Хамилтън. Със същите гуми Райконен с другия болид на Ферари даде най-добро време – 1:24.214 мин. Хамилтън обаче също мина на ултрасофт гуми и стана първия пилот с време под 1:24 мин – 1:23.931. Ботас допусна грешка на завой 12 и загуби 0.2 сек, но въпреки това излезе на 2-а позиция.
Bottas slides his Mercedes… through the super-fast Turn 12 😅#AusGP #F1 pic.twitter.com/TubVeXRmSA
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018
Верстапен постави ултрасофт и се доближи максимално до постижението на Хамилтън. Рикиардо със същите гуми се готвеше да направи бърз тур, но сесията бе спряна за няколко минути, тъй като на старт-финалната права се откъсна кабел от измервателната система и беше на състезателната линия.
🚩 RED FLAG 🚩
A stray wire on the start/finish line has caused our first stoppage of 2018#AusGP #F1 pic.twitter.com/Ilmuz0xeAt
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018
Половин час преди края на сесията пилотите започнаха да правят състезателни симулации с ултрамеки гуми и много гориво. Само Алонсо правеше турове с малко бензин, като записа 8-о време, на 1.2 сек от Хамилтън. Ботас отново допусна грешка в симулацията си на състезателно темпо, а на Верстапен бе съобщено, че левите му гуми прегряват след само 2 обиколки в състезателна симулация.
Boy, we missed views like these! #AusGP pic.twitter.com/Qd8DO6WwMY
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) March 23, 2018
Като цяло в тези серии пилотите на Мерцедес и Ред бул постигаха близки времена около и под 1:29 мин за обиколка с малко предимство за шампионите, които обаче не бяха достижими за тези на Ферари. В самия край Верстапен допусна грешка и излезе в зоната за сигурност, но без повреди по болида му. Строл пък имаше проблеми с охлаждането на колата и се наложи да спре на пистата след края на тренировката.
Final timing screen for #FP2 at the #AusGP:
Nico: P13, 1:25.463, 35 laps
Carlos: P11, 1:25.390, 35 laps#RSspirit pic.twitter.com/V7vGKZTHsk— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) March 23, 2018