Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Верстапен и Ръсел в последната тренировка на пистата „Жил Вилньов“

Хамилтън пред Верстапен и Ръсел в последната тренировка на пистата „Жил Вилньов“

2519
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Канада. Втори се нареди Макс Верстапен с Ред Бул, а трети е съотборникът на седемкратния световен шампион в Мерцедес Джордж Ръсел.

Малко преди началото на последния час за подготовка се разбра, че Ред Бул връща втората задвижваща система в болида на Макс Верстапен. Вчера в колата на трикратния световен шампион бе сложен нов агрегат. Проблем с MGU-K обаче попречи на подготовката на нидерландеца във втората сесия. В нея той направи едва 4 обиколки и впоследствие изрази притеснение как това може да се отрази на разпределението на компоненти от задвижващите системи по-нататък през сезона. Третото MGU-K, при което има съмнение за дефект, ще бъде проверявано във фабриката в Милтън Кийнс.

Температурата на въздуха преди началото на сесията бе малко по-висока в сравнение с вчерашния ден – 21 градуса. Тази на пистата пък бе с повече от 10 градуса нагоре спрямо петъка – 35 градуса

Над пистата „Жил Вилньов“ още беше облачно, но шансът за валеж падна под 30%. Очакваше се обаче да се качи по-късно за квалификацията.

Верстапен започна веднага работа, за да навакса изгубеното в петък време. С него на пистата излязоха съотборникът му Серхио Перес, пилотите на Мерцедес, Ферари, Алпин, Заубер и т.н. Основният избор за гуми бе медиум. Състезателите на Макларън бяха с хард. От самото начало имаше трафик, както установи Верстапен, който бе в бърза обиколка, но рязко намали в края ѝ след грешка.

„Не знам какво става, но през целия уикенд досега управлението е супер странно“, обади се Макс по радиото след тази ситуация.

В таблицата бързо се натрупаха времена в сравнение първите два часа за подготовка. Пиер Гасли оглави подреждането с 1:16.412 мин. Съекипникът му Естебан Окон бе на 1,227 сек от него. Следваха Перес, Гуаню Жу, Карлос Сайнц, Валтери Ботас, Шарл Льоклер, Логан Сарджънт и т.н. Общо 12 пилоти записаха бързи обиколки преди спирането на сесията в петата ѝ минута. Причината бе излитане на Жу, чийто Заубер заседна отстрани на пистата. Новото задно крило на колата бе счупено.

„Не знам какво става с колата. Толкова странно поведение. Просто блокира задните колела“, каза китайският пилот по радиото.

Тренировката бе възобновена след 5 минути – маршалите бързо прибраха Заубер-а. Работата продължи с медиум

Верстапен бързо излезе начело с 1:15.495 мин. Кевин Магнусен бе на 0,704 сек зад него. Фернандо Алонсо с хард записа второ време – на 0,295 сек от това на Макс. Трети излезе Даниел Рикиардо (+0,813 спрямо новото най-силно постижение на Верстапен 1:14.983), чиято кариера рязко се върна в центъра на общественото внимание заради нападателното изявление на Жак Вилньов от вчера.

Алонсо продължи серията си и подобри времето на Макс с 0,113 сек до 1:14.870 мин. Пилотите на Макларън дадоха трето и четвърто постижение като Ландо Норис бе на 0,154, а Оскар Пиастри – на 0,368 сек от Фернандо. Ланс Строл се вклини между тях.

С твърдите гуми Алонсо бе още по-бърз – 1:14.445. Двамата със съотборника му единствени работеха с хард в сесията. Льоклер се прибра за непланиран стоп, за да проверят от тима му Ферари баланса на колата, тъй като не бяха доволни от поведението  на трасето. Перес каза, че сцеплението все още е ниско. Температурата на пистата вече бе 38 градуса.

Рикиардо, Строл и Норис прескочиха Верстапен, заемайки местата от второ до четвърто.

Тимът на Мерцедес работеше според предварителния си план по подготовка за състезанието. Съответно Люис Хамилтън и Джордж Ръсел правеха дълги серии и бяха в дъното на таблицата

От Ферари искаха да направят сравнение в поведението на гумите. Затова Льоклер продължи работа с медиум, а Сайнц сложи софт в средата на тренировката.

С най-меките гуми, предоставени от Пирели на отборите за уикенда в Канада Логан Сарджънт даде 1:14.355 – 0,090 сек по-добро време от това на Алонсо. Ръсел със софт бе още по-бърз, въпреки че едва не връхлетя Сайнц – 1:14.279. Ред Бул и Ферари бяха в дълги серии в средата на тренировката.

При преминаването към меки гуми на повечето пилоти времената паднаха под 1:14. Хамилтън записа 1:13.464. Норис бе втори (+0,011). Следваха Льоклер, Сарджънт, Албон, Ръсел. Джордж записа 1:13.274 мин. Хамилтън свали 0,725 сек от това време. Верстапен бе на 0,015 сек от Ръсел.

„Колата много подскача нагоре-надолу. Особено при спирането за първи завой. И трети, и четвърти“, обади се Верстапен по радиото.

Междувременно Алекс Албон счупи задно дясно окачване на своя Уилямс след удар в Стената на шампионите.

В самия край на тренировката Верстапен също докосна стената. Той обаче успя да раздели двата Мерцедес-а и се нареди втори в сесията. Хамилтън остана пръв, Ръсел бе трети. Строл зае четвъртото място, следван от Пиастри, Рикиардо, Норис, Алонсо, Перес, Льоклер.