Люис Хамилтън (Макларън) спечели втори пореден полпозишън за сезон 2012 г., след като бе най-бърз на пистата Сепанг днес. От първа редица до него ще потегли съотборникът му Дженсън Бътън, а трети е Михаел Шумахер (Мерцедес).
Времето се оправи напълно до началото на квалификацията и условията за решителната битка за местата на стартовата решетка бяха обичайните за Малайзия – над 30 градуса температура на въздуха, 46 на пистата и малко над 50% влажност. Все пак екипите наблюдаваха внимателно ситуацията, тъй като според прогнозата имаше шанс да завали някъде около средата на Q1.
Две бяха наказанията, известни преди старта на сесията: двамата финландци Кими Райконен (Лотус) и Хейки Ковалайнен (Катерам) ще загубят по 5 места на грида, но по различни причини. Първият смени скоростна кутия, а вторият бе санкциониран за нерегламентирано изпреварване още на Албърт парк.
Макларън и Лотус сложиха твърдите гуми за първото си излизане в началото на квалификацията, докато Ферари бяха с мекия за уикенда тип (медиум). Бътън съобщи на инженерите си, че има нещо странно в поведението на задната част на колата му и задните гуми не са били добри в третия му тур, но като цяло не бе твърде притеснен. Същевременно в бокса на Фелипе Маса напрежението бе осезаемо, тъй като бразилецът бе в зоната на изпадащите броени минути преди карирания флаг. Бразилецът успя да се измъкне до Q2, а най-доброто време се оказа това на Марк Уебър – 1:37.172 мин, при това с твърдите гуми (хард).
Този път постиженията на абсолютно всички пилоти бяха в границите от 107% от първото по сила в таблицата. Извън борбата се озоваха пилотите на Катерам, Маруся, Испания Рейсинг и Жан-Ерик Верн (за чието лошо представяне първоначалната версия бе повредена гума на неговото Торо Росо).
– Истинско облекчение е, че стигнахме дотук. Сглобихме всичко, DRS-ът вече работи, но тепърва предстоят много неща. Ще се опитваме да гоним Маруся, но това е планирано чак за стартовете в Европа, въпреки че и в Китай ще се пробваме да направим нещо – коментира пилотът на Испания Рейсинг Педро де ла Роса.
В Q2 Мерцедес решиха двамата им пилоти да правят по два бързи тура, след като износването на гумите им не бе твърде високо. Междувременно Кими Райконен оглави подреждането (1:36.715), докато Пастор Малдонадо излетя от пистата в чакъла на 11-ти завой. В края на сегмента Розберг и Шумахер се оказаха под най-голямо напрежение, тъй като последните им бързи обиколки приключиха след карирания флаг. И двамата обаче спокойно прескочиха препятствието – нещо, което Маса не успя да стори. От Ферари веднага реагираха с коментар, гласящ, че при настоящите обстоятелства бразилецът е свършил прилична работа. Туровете на Мерцедес пък елиминираха и Малдонадо (11-ти), а най-доброто време остана за Кими.
Райконен обаче обърка средния сектор на първата си бърза обиколка в последните 10 минути от квалификацията. Веднага след това Хамилтън излезе начело, следван от Бътън (с 0,4 сек по-бавен от съотборника си).
Мерцедес оставиха излизанията си за края на Q3. Розберг даде трето време, а Шумахер излезе втори! Това бяха единствените им серии в последния квалификационен сегмент и след прибирането си те можеха само да наблюдават последните усилия на съперниците си. Бътън си върна второто място (което означава втора поредна първа редица за Макларън). Уебър е 4-ти пред Райконен (който е с наказание), Фетел (с твърди гуми), Грожан и Розберг.