Хонда няма да променя радикално концепцията на задвижващата си система за 2017 г. Това обяви спортният шеф на компанията за F1 Юсуке Хасегава пред японските медии. Преди 2 седмици в Аутоспорт се появи информация, според която японците ще последват философията на Мерцедес и ще разработят мотора така, че турбото и компресорът да бъдат разделени един от друг, като единият компонент ще е разположен в едната част на агрегата, а другият в другата.
По този начин от Хонда биха изоставили концепцията от последните 2 години с изключително компактна задвижваща система, наричана “zero size” заради малките й размери, които позволяваха задницата на колата на Макларън да бъде максимално стеснена. По думите на Хасегава обаче тази концепция няма да бъде изоставена, като компресорът и турбото ще да бъдат разделени, но последното ще е поставено в тясното пространство на V-то на двигателя. Там ще е сложена и хибридната система MGU-H.
„По отношение на задвижващата ни система, целта е да достигнем цифрите на Мерцедес и Ферари като мощности, каза още Хасегава. – Но е трудно да знаем колко ще напреднат те.” Според испанското издание AS Хонда ще разполага с мощност от близо 1000 конски сили. Смята се, че в края на миналия сезон от Мерцедес преминаха тази граница в квалификационен режим.
От Хонда заявиха още, че не си поставят определени цели за 2017 г. като резултати. „Нямаме конкретни цели и не искаме да разкриваме точни цифри или мощности, заяви говорител на компанията. – Искаме просто да настигнем другите производители на задвижващи системи, но още не знаем колко са подобрили те моторите си.”