Миналата година Hennessey лансира Revolution – оптимизирана за писта, олекотена версия на Venom F5. Сега върху нея е базирана още по-рядката серия Stealth – като купе и роудстър.
Тунерът Hennessey беше обещал пистов пакет за Venom F5. В резултат създадоха самостоятелен еволюционен етап на хиперспортния автомобил – Hennessey Venom F5 Revolution. Той споделя седна и съща техника с ограничената до 99 броя стандартна версия на Venom F5, но е целенасочено олекотен. И разбира се, настроен за пилотиране на писта с нов аеродинамичен пакет. Въпреки това Revolution, който от лятото на 2023 г. се предлага и като роудстър, не е просто играчка за писта. Той си остава сертифициран за движение по пътищата.
Непроменен на борда на Venom F5 Revolution е 6,6-литровият битурбо V8 зад тила на двамата пътници. Когато е необходимо, той развива 1842 к.с. и максимален въртящ момент от 1617 Нм. Въпреки това Revolution не достига обещаните за Venom F5 митични 500 км/ч. Причината за това е в аеродинамиката, която е преработена за значително по-голяма притискаща сила. Защото на състезателната писта е важна не само максималната скорост.
Повече притискаща сила, по-малко тегло
Мощно, високо монтирано и регулиращо се задно крило, уголемен преден спойлер, допълнителни фликове на предната престилка и по-голям дифузор водят до увеличена притискаща сила и съответно по-висока скорост в завой. Големият обем работа по детайлите гарантира оптимизирано съотношение мощност/тегло. Като цяло мерките би трябвало да са довели до спестяване на 23 килограма. Hennessey твърди, че теглото на Revolution е малко под 1360 кг. Новата „качулка“ на покрива осигурява повече свеж въздух за V8. Окачването е пренастроено и са монтирани по-леки колела, за да може да се държи добре на състезателната писта. Седемстепенната автоматична трансмисия също е калибрирана за писта. Спирачната система серийно използва карбоново-керамични дискове.
Допълнителното удоволствие от шофирането на писта е всичко друго, но не и евтино. Докато нормалният Venom F5 вече струва 2,1 млн. долара (в момента се равнява на малко под 1,9 млн. евро), цената на Venom F5 Revolution е поне 2,7 млн. долара (над 2,4 млн. евро). Въпреки това тексасците едва ли ще имат проблеми с привличането на 24 купувачи за лимитираната серия Venom F5 Revolution. А от Revolution Roadster ще бъдат произведени само дванайсет броя, като пет от тях ще бъдат с каросерия от въглеродни влакна. Всички екземпляри, чиято цена е най-малко три милиона долара (около 2,7 милиона евро), бяха продадени още в навечерието на представянето. То се състоя по време на Автомобилната седмица в Монтерей през 2023 г.
Изключително ексклузивна серия Stealth
Година по-късно Hennessey представи на същото място специално издание, базирано на Venom F5 Revolution. „Stealth Series“ се състои от само три автомобила, които вече са продадени – две купета и роудстър. Не е изненадващо, че по отношение на цената всеки член на триото надхвърля границата от три милиона долара. Впрочем тексасците не разкриват точните цени на автомобилите.
Характерен за серията Stealth е изобилният видим карбон, който се простира от носа през целия гръбнак до квартета изпускателни тръби, разположени в центъра на задната част, и дифузора на хиперавтомобила. Според Hennessey за всеки представител на специалното издание са отделени около 3000 работни часа. Особено много време е посветено на индивидуалните зони на екстериора и интериора, както и на цветовото оформление.
Зелено купе, син роудстър
Купето, показано в Калифорния, е оцветено в зелено Elemental Green. В същия цвят Hennessey боядисва определени карбонови зони отвътре и отвън. Има и акценти в златисто по каросерията и матово покритие на колелата. Стартовият номер „44“ е нанесен върху предния сплитер и задния спойлер като особено индивидуален елемент. Плакети на специалната серия могат да бъдат открити на капака на багажника и в интериора. Самата вътрешност е облицована с черен карбон и кожа в цвят антрацит със златни акцентни шевове при купето.
Роудстърът, принадлежащ към серията Stealth – между другото, последният построен открит Venom F5 Revolution – блести в цвят Hypersonic Blue. Тук черните карбонови части на каросерията са оцветени в синьо. Освен това автомобилът носи стартов номер „23“ и боядисани в синьо джанти, зад които са разположени спирачни апарати в същия цвят. Интериорът продължава в същия стил: пътниците са заобиколени от тъмносиня кожа и бродерии, както и от карбон в син цвят.