Колтън Херта вече не обръща внимание на спекулациите за F1. Американският пилот призна, че все още не разполага със суперлиценз, който да му позволи да се включи в шампионата. Херта добави, че в момента е изцяло фокусиран върху Индикар и ще се опита да стане шампион в края на годината.
Херта е един от най-големите таланти в САЩ. През 2019 г. той записа първа победа в Индикар в едва третото си участие. До края на същата кампания американецът грабна още една победа и беше на косъм от това да стане новобранец на годината.
24-годишният пилот записа още няколко победи в следващите два сезона и продължи с доброто представяне. В края на 2021 г. Херта беше свързван с преминаване в F1 заедно с Андрети. Американската компания опита да купи Заубер. В крайна сметка обаче не се стигна до сделка.
Следващата година Херта направи няколко теста с болиди на Макларън. После той беше свързван с място в Алфа Таури. Тимът от Фаенца проявяваше сериозен интерес към младия американец и дори започна разговори с Майкъл Андрети. За съжаление, Херта отиде в F1, тъй като не разполагаше със суперлиценз
През следващите два сезона имаше затишие по темата за Херта и F1. Американецът продължи да кара в Индикар и записа още няколко подиума на сметката си. Миналата година той спечели стартовете в Торонто и Нашвил и се качи на подиума в още няколко надпревари. Това го постави на второ място в крайното класиране. Пред него единствено беше Алекс Палу от тима на Чип Ганаси Рейсинг.
В края на миналата година проектът на Кадилак и Андрети получи разрешение да се присъедини към F1 през 2026 г. Според Марио Андрети, отборът със сигурност ще има американски пилот, като Херта е фаворит за мястото.
„Той определено е човек, който трябва да бъде в списъка. Мисля, че трябва да запазим тези опции отворени, тъй като това ще има цял следващ сезон, в който няма да бъдем в спорта“, обясни световният шампион за 1978 г. в края на миналия ноември.
Преди няколко дни Херта беше на пресконференция на Индикар. По време на нея той беше „атакуван“ основно с въпроси на тема F1. Попитан за необходимостта да завърши поне на четвърто място, за да си гарантира суперлиценз и дали това не увеличава напрежението върху него. Херта обаче остана доста спокоен при даването на отговора.
„Предполагам, че отговорът на този въпрос е, че дори не знам каква математика се изисква, за да получа суперлиценз“, отговори американецът. „Ако се случи, ще бъде чудесно. След това ще трябва да взема решение, ако все още ме искат. Ако не се случи… горкият аз, ще остана да се състезавам в Индикар. И в двата случая ще съм добре.“
В края на март Херта ще навърши 25 години. Това на практика го прави малко „стар“ за F1. През последните години голяма част от пилотите дебютират на много ранна възраст. Най-пресният пример за това е Андреа Кими Антонели. 18-годишният италианец ще дебютира в Гран при на Австралия, която ще се проведе след два месеца. Новият пилот на Заубер Габриел Бортолето пък е на 20 години
Херта не се притеснява от продължаващите спекулации за F1. Той призна, че в момента иска да се съсредоточи изцяло върху предстоящата кампания в Индикар с тима на Андрети.
„Всъщност изобщо не се притеснявам от това“, заяви Херта. Сякаш вече половин десетилетие ме занимават с този разговор. От известно време все ми обещават подобно нещо.“
„Донякъде ми е омръзнало да се случва такова нещо. На този етап просто искам да карам и да се съсредоточа върху Индикар и да се фокусирам върху спечелването на шампионата. Ако след това произтече нещо, ще трябва да помисля върху него.“
Херта добави, че вече му е омръзнало е от постоянните слухове за F1 и даде да се разбере, че няма нищо сигурно.
„Все още няма нищо сигурно. Всичките ми приятели и семейството ми са тук, в САЩ. Не и не познавам никого в F1 или където съм [щял да] отида. Това е голямо решение, което трябва да взема – ако се наложи да го взема“, заключи Колтън Херта.
Вижте тази публикация в Instagram.