Деймън Хил изрази загриженост относно посоката, в която се движи F1. Британецът не подкрепя добавянето на все повече улични трасета за сметка на класически такива. Хил също така призна, че пилотите и отборите от F1 трябва да се адаптират към новите изисквания на спорта.
Хил се притеснява от нарастващия брой събития на улични или полупостоянни писти. Той изрази опасенията си от това как те могат да бъдат резултат от или да допринесат за бъдещото технологичното развитие на F1.
Коментарите на Хил идват след потвърждението за състезанието в Мадрид. Мегаполисът ще бъде домакин на състезанието за Голямата награда на Испания от 2026 г. нататък. Бъдещите надпревари ще се проведат на улична писта с дължина 5.47 км и минаваща покрай комплекса „Ifema Madrid“.
Уличните и полупостоянни трасета бяха голяма рядкост във Формула 1 по времето когато се състезаваше Хил. Те се ограничаваха до тези в Монако, Мелбърн и Канада. В последно обаче време се появиха много повече състезания на такива писти. Примери за това са Баку, Джеда, Маями и Лас Вегас
Тенденцията за провеждане на състезания на градски улични трасета в престижни дестинации следва примера на Формула Е. Световният електрически шампионат провежда състезания в различни градове по света. Сред тях са Лондон, Рияд, Ню Йорк, Берлин, Рим, Сао Пауло, Джакарта, Париж и др. Но през последните години Формула Е добави и няколко постоянни трасета в графика си като Портланд, Мизано и Шанхай.
„Харесва ми да гледам спорта. Харесва ми да наблюдавам развитието му“, сподели Хил.
„Нещото, което бих добавил към съобщението за Мадрид, е, че влизат нови правила за двигателите. След това се говори за трудностите, които те ще имат при извличането на постоянни резултати от автомобилите.“
„Това движение към по-тесни и по-спънати писти върви в посоката, да речем, на Формула Е. Този шампионат избра да провежда състезанията си в центровете на градовете и да кажем на много ограничени от пространство писти“, добави световният шампион за сезон 1996.
„Надявам се, че това не е индикация за няколко отстъпки, направени пред факта, че тези автомобили ще бъдат с по-ниска производителност в сравнение със сегашната [след промените в правилата за двигателите през 2026 г.].“
Хил добави, че не е против промените в спорта.
F1 трябва да се адаптира към новите изисквания. Те се поставят от гледна точка на производството на автомобили, както и от страна на ръководството на спорта, налагащо коректни екологични въпроси.“
Бившият пилот на Уилямс и Джордан добави, че новото събитие в Мадрид вероятно ще се окаже успешно. „Надявам се, че това ще бъде вълнуваща писта. Най-важното е състезанията да са вълнуващи и автомобилите да могат да се състезават там. Тогава можем ще бъдем щастливи.“
Последната улична надпревара в Лас Вегас също имаше немалко противници, сред които и Хил. Британецът обаче промени мнението си след първата Гран при в края на 2023 г.
„Преди състезанието във Вегас имахме един много раздразнен Макс Верстапен. Той говореше за естеството на пистите и за това на какви писти би искал да се състезаваш“, отбеляза Хил.
Лас Вегас постави нов стандарт за шумотевица и забавление около самото състезание. Хил прие, че това е много важна част от днешната ера в F1.
„Мисля, че като цяло е добре да има писта, която е близо до голям градски център. Тя подобрява всички преживявания, които ще получите, ако отидете на Гран при.
„Но също така трябва да запазим Спа и други неща. Разбира се, Спа всъщност беше улична писта и се състоеше от пътища, които свързваха градове и села в Ардените. Първоначално така са се състезавали на нея. Всъщност много от състезанията, на които са започнали F1 или други моторни спортове, са били просто пътища. Това не е нищо ново.“
„Това е нещо като специално създадена писта в рамките на един град. Така са започнали автомобилните състезания. Специализираните писти като Барселона всъщност бяха едно доста ново изобретение“, завърши Деймън Хил.
Silly daddy #f1 https://t.co/kqLz9A01yK
— Damon Hill (@HillF1) January 24, 2024