Деймън Хил похвали новият болид на Уилямс. Световният шампион от 1996 г. бе привлечен от радикалния дизайн на FW44. Британецът спечели титлата с базирания в Гроув отбор, след което напусна. Въпреки това той продължава да се интересува от случващото се в легендарния британски отбор.
Миналата седмица се проведоха първите три дни от предсезонните тестове в F1. Няколко отбора бяха отличени заради смелия си подход към новите технически правила на шампионата.
Сред тези, които представиха иновативни концепции, бе привличащият вниманието F1-75 на Ферари. Новият автомобил на италианците беше обект на голямо внимание в Испания от страна на съперниците на Скудерията, но също и от специалистите в F1, включително Хил.
„Страничните подложки и каросерията [на Ферари] са уникални. Според мен направо са феноменални“, каза Хил в подкаста F1 Nation.
„Но преди време чух един много опитен автомобилен дизайнер да гледа колата на Ферари и да казва:“Хм, това изглежда като проектирано от комисия. Предната част изглежда така, сякаш е вървяла в една посока, а задната – сякаш е вървяла на друго място.““
„Така че никой не знае какво ще работи в новите правила, но има такава разлика между всеки един проект.“
Претендентът на италианския тим не беше единственият дизайн, който привлече вниманието на Хил
„Новият Уилямс е изключително радикален. Опаковката на това нещо е феноменална“, коментира Хил.
Британецът заяви, че общото между Уилямс и Ферари е, че и двата отбора се стремят да възстановят предишния си блясък в спорта.
„Уилямс са малко като Ферари„, добави той.
„Тяхното „черно конче“ беше малко потиснато, когато имаха проблем със задвижващия агрегат. Заради това бяха върнати назад в колоната. Досега те бяха в режим на възстановяване. Същото важи и за Уилямс.“
„На практика те се отказаха [от 2021 г. ]. Миналата година буквално беше пропиляна. Зарад това може би успяха да отделят повече ресурси за автомобила за 2022 г. Сигурно това е причината да има толкова голям интерес към тях.“
„Ако Мерцедес смята, че Ферари са шест месеца по-напред, тогава може да се види, че германците и Ред Бул е трябвало да изразходват твърде много енергия в борбата за шампионата през миналата година. Нека да видим какво ще се случи там.“
Отборите ще подновят предсезонната си подготовка през следващата седмица в Бахрейн. Там се очаква да бъде пусната първата вълна от подобрения и разработки.
Хил смята, че макар всеки отбор да е прекарал доста време в анализиране на данните, събрани в Испания, инженерите също така са разгледали внимателно дизайна и отличителните характеристики на своите съперници.
„Всеки един екип ще се върне и ще каже: „Те направиха нещо различно с предното си крило. Дали постъпихме правилно или не? Какво правят другите?“, каза световният шампион за 1996 г.
„Така че през този период ще се анализират много данни и ще има въпроси. Дизайнерите неминуемо ще се чудят дали са тръгнали в задънена улица, или са движат в правилната посока“, завърши Деймън Хил.
At least someone is building bridges #f1 @SilverstoneUK https://t.co/oB262AlIID
— Damon Hill (@HillF1) March 2, 2022