Мико Хирвонен (Ситроен) върви с доста по-ниско от обичайното си темпо в рали Италия с единствената цел да финишира, след като всичките му сериозни съперници са извън битката за лидерството, а съотборникът му Себастиен Льоб дори реши да не кара повече в надпреварата. Финландецът има достатъчно голям аванс пред Евгени Новиков (Форд, М-Спорт), за да си позволи да е възможно най-внимателен. Това обаче никак не му допада.
– Ужасно е, мразя това положение! – ядоса се финландецът още в началото на деня.
Дори да не дава максимума от себе си обаче, той увеличи преднината в генералното класиране с няколко секунди. Новиков вече е на малко минута и почти 20 секунди зад него. Руснакът обаче е доволен от темпото си досега.
– Всичко е наред и съм удовлетворен – заяви Евгени, след като спечели Монти ди Ала (10-ата за ралито отсечка). – Сега само трябва да продължа така и да не поемам рискове.
Трети е съотборникът на Новиков в М-Спорт От Танак. Естонецът също кара доста консервативно, а в началото на деня мислеше и че може би има повреда в електрониката.
Себастиен Ожие (Шкода Фабия S2000) е на четвърта позиция в генералното подреждане, следван от Крис Аткинсън (Мини) и Мадс Остберг (Форд). Норвежецът е на 11,2 секунди зад австралийския си съперник, но въпреки това е убеден, че има шанс да се пребори и с него, и с Ожие за четвъртото място.
Днес в състезанието се върнаха и заводските пилоти на Форд Яри-Мати Латвала и Петер Солберг.
– Карам повече заради това да се почувствам достатъчно комфортно в отсечките. В това рали от самото начало съм неспокоен. Основното сега е карането да ми доставя удоволствие – заяви финландецът.
Солберг се стараеше да постигне същото, особено след разочарованието от вчерашния си удар.
– Карах чисто и не поемах кой знае какви рискове, опитвах се да си пазя гумите. По ирония на съдбата ако вървях по-бързо, колата щеше да влезе по-странично в кривата и вероятно нямаше да ударя камъка – сподели Петер.