Временният лидер в рали Швеция Мико Хирвонен увеличи още повече своята преднина пред основния си съперник Себастиен Льоб в първите два етапа от надпреварата тази сутрин. Това накара французина да преосмисли тактиката си и да се задоволи с второто място в състезанието три отсечки преди финала.
Неделният ден е заключителният от тазгодишния първи кръг на световния рали шампионат в Швеция. По програма от общо 21 етапа на екипажите за днес останаха 5. След сутрешните две отсечки и преди задължителния 30-минутен сервиз в Хагфорс, водачът във временното генерално класиране Мико Хирвонен успя да увеличи разликата между себе си и Себастиен Льоб от 16,6 сек, каквато бе тя вчера, на 23,7 сек.
В началния за деня етап – 21-километровият Рамен 1 Мико очакваше атака от страна на Льоб и бе подготвен психически да даде възможно най-добрия резултат. Получи се, след като финландецът изостана от прекия си съперник само с 0,2 сек. Въпреки неуспехът на атаката си обаче французинът изобщо не бе склонен да се предава. Поне засега.
Третият във временното класиране Яри-Мати Латвала даде пето време и остана на 10.2 сек от лидера в етапа Льоб. Финландецът обаче съзнателно не поема рискове и логично иска да стигне до финала с разумно каране, особено след допуснатата вчера от прекия му съперник Дани Сордо грешка. На практика точно тя осигури третото място на Латвала в рали Швеция.
От своя страна, след разочарованието вчера, Сордо също заяви, че залага на разумно темпо, за да стигне до финала безпрепятствено. В резултат испанецът записа 4-о време за етапа Рамен 1, изоставайки на 10 сек. от лидера Льоб.
Себастиен Ожие, подобно на колегите си Латвала и Сордо, също е особено внимателен в последния ден. Той се движи на пето място в генералното класиране и иска да запази позицията си. По този начин ще изпълни зададената му от отбора задача още преди началото на надпреварата.
Във втората отсечка Вармулсасен 1 Хировнен бе изключително силен и я спечели. Съперникът му Себастиен Льоб бе по-бавен с 7,3 сек, което от своя страна увеличи общата разлика по между им на 23,7 сек. По тази причина след финиширането на отсечката французинът бе категоричен:
– Реших да спра да се боря с Мико. Няма шанс. Дори на предела на възможното, когато не допускам грешки, той е бърз колкото мен. Предпочитам да се постарая и да запазя второто си място. На тази отсечка допуснах няколко грешки. Мико е прекалено силен тук.
Другите двама пилоти на Форд и Ситроен Яри-Мати Латвала и Дани Сордо нямаха проблеми в отсечката и финишираха съответно трети и четвърти. Пето време записа Маркус Грьонхолм.
След 30-минутен престои в сервизната зона в Хагфорс екипажите ще се отправят към последните три отсечки от рали Швеция. Първа е 10.49-километровата Лесхофорс, следвана от сутрешните две – Рамен и Вармулсасен.