Начало Автомобилни новини Honda CR-V e:PHEV – plug-in хибридът вече е в България

Honda CR-V e:PHEV – plug-in хибридът вече е в България

949
0
Honda CR-V e:PHEV

В разгара на летния сезон в България пристигнаха първите бройки от plug-in хибридната версия на шестото поколение на Honda CR-V. Официалната премиера ще се състои по време на Автомобилния салон София 2024.

Въпреки че plug-in хибридът e:PHEV е само с предно предаване, и той като пълния хибрид разполага с режим за сняг. Визуално се отличава от CR-V e:FHEV по оформлението на широките отвори на радиаторната си решетка.

Система за задвижване

И в двете версии двигателят с вътрешно горене е бензинов, двулитров, четирицилиндров, с директно впръскване. Работи по цикъл на Аткинсън, а максималната му мощност е 148 к.с. Съчетан е с мощен електрически мотор с максимални 184 к.с.

Батерията на e:PHEV е проектирана по начало като част от доказалата се вече система e:HEV за самозареждащи се хибриди. В plug-in хибрида тя е с по-голям капацитет (17,7 кВтч) и с олекотено вградено зарядно устройство. Увеличеното електрическо подпомагане означава, че бензиновият двигател може да работи на по-ниски обороти и доста по-безшумно и икономично. Високоволтовата батерия позволява и пробег от 81 км само в електрически режим. Съответно стойностите са вече 18 г/км вредни емисии и разход от едва 0,8 л/100 км при напълно заредена батерия. При пълно изчерпване на заряда ѝ стойностите се увеличават, тъй като в този случай автомобилът се превръща в традиционен хибрид, сравним с варианта e:HEV с предно предаване.

Двете версии са с еднакви размери, но предвид изключително ниския разход на plug-in хибридния вариант резервоарът му е с обем от 46,5 л срещу 57 л при пълния хибрид.

Улеснено зареждане

Портът за зареждане е разположен на предния ляв калник и се отваря с едно натискане на капачето. При системата e:PHEV блокът за управление на зареждането е свързан с нагревателя на батерията –полезно решение при студено време с минусови температури. Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новият CR-V достига 100-процентов заряд само за 2,5 часа благодарение на мощността на зарядното устройство от 6,8 кВт.

Част от свързаните услуги за системата e:PHEV е възможността потребителите предварително да планират зареждането. Така  то може да става в най-удобното време и при най-изгодни цени на електричеството.

Най-безопасният CR-V досега

Независимо дали става дума за пълния или за plug-in хибрида, моделът е най-безопасният CR-V. Това се дължи на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Автомобилът е първият с Honda SENSING 360, пакет от асистенти и системи, действащи в периметър от 360 градуса.

За повишена защита на интелигентния блок на захранването (IPU) и пътниците в случай на страничен удар версията e:PHEV разполага с допълнителна напречна греда на пода. Въздушните възглавници са общо 11 на брой. Числото включва предна централна възглавница между водача и пътника за защита при страничен удар. Налична е и   нова възглавница за коленете в зоната на предните две седалки.

Цените на автомобила на българския пазар започват от 119 990 лв. с ДДС.