Техническият директор на Хонда в F1 Тойохару Танабе вярва, че титлата при пилотите на Макс Верстапен е доказателство за безкрайната вяра на компания и Верстапен. Според него това е помогнало за успеха на тази програма.
Хонда се завърна в спорта през 2015 като доставчик на двигатели за Макларън. За съжаление повторното сътрудничество между британския тим и японците претърпя пълен провал. Моторите бяха много неефективни и ненадеждни. Също така не пасваха на изискванията на болида на Макларън.
Това партньорство оказа сериозни проблеми за гордата японска компания. Кулминационният момент дойде в Гран при на Япония 2015, когато Фернандо Алонсо заяви, че кара с двигател от тогавашните серии GP2. Липсата на достатъчно добри резултати през тези три безплодни години доведе до решението за раздяла между двете компании в края на 2017.
След неуспешния период с Макларън, Хонда се насочиха към сателитния отбор на Ред Бул Торо Росо. Година по-късно австрийците също заложиха на техните задвижващи системи. Японците се справиха много по-добре със семейството на Ред Бул. Постепенно успя да направят толкова силен агрегат, който да има възможност да се бори с този на Мерцедес.
Това позволи на Верстапен да надвие Люис Хамилтън през сезон 2021. Въпреки това Хонда и Ред Бул отстъпиха в битката при конструкторите. Въпреки това японците завършиха финалния си сезон по най-добрия начин. Според тях първата им титла от 1991 насам е заради това, че Макс е повярвал в техните двигатели въпреки ранните неуспехи.
„Спечелването на първа титла при пилотите с Макс е голямо постижение за нас. Завърнахме се в спорта през 2015 и преминахме много труден седемгодишен период, в който постепенно се подобрявахме“, каза Танабе.
„Миналата година имахме сериозно изоставане от Мерцедес. Много съм щастлив, че тази година стигнахме толкова далеч и бяхме замесени в битка при пилоти и конструктори“.
„За съжаление не спечелихме титлата при конструкторите. Причината да стигнем дотук е, че вярвахме в нашата технология и бяхме решени да направим това, което ни помогна да спечелим. Работихме неуморно, за да развием този двигател и да триумфираме. Имахме подкрепата на оперативната ни група, групата за пътуване, както и на нашите семейства. Говорих с момчетата от Сакура по-рано и мисля, че Ред Бул и Макс повярваха в нашия проект“.
Състезанието в Абу Даби бе последното, в което Хонда участва като доставчик на двигатели. От следващата година Ред Бул ще вземе програмата за задвижващи системи във фабриката в Милтън Кийс. Според Танабе взаимното разбирателство е било от ключово значение за развитието на силовите агрегати.
„Работихме три години с Макларън и през цялото време се борихме с тях. При Торо Росо нещата бяха по-различни. Доброто ни разбирателство ни донесе договор с Ред Бул. Разбрахме какво трябва да направи, за да постигнем най-добрия резултат. Това е страхотен момент за нас. Ние пристигаме на пистата с една единствена цел- да спечелим състезанието“, завърши Тойохару Танабе.
Final week before Christmas, you got this Team 👏 #ThePowerOfDreams pic.twitter.com/UzJVLzVfAn
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) December 20, 2021