Начало Автомобилни новини Honda ще мине изцяло на ток и водород до 2040 г.

Honda ще мине изцяло на ток и водород до 2040 г.

152
0

„По-евтини, по-леки и по-бързи електромобили, каквито само Honda ще може да предложи“ – такава е визията на компанията за бъдещето.  

Honda продължава да смята, че електромобилите са най-ефективното решение в сферата на автомобилите и мотоциклетите. Цел на компанията е до 2040 г. 100% от глобалните продажби на марката да се падат на електрическите превозни средства и модели с горивни клетки. Това стана ясно на състоялата се през миналата седмица в Токио пресконференция, водена от Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co. Ltd.

От 2030 г. Honda ще намали цените на високоволтовите батерии, доставяни в Северна Америка, с 20% спрямо актуалните. Освен това компанията възнамерява да понижи с 35% производствената им стойност. Honda вече е осигурила условия, за да изпълни плана си за приблизително 2 млн. електрически превозни средства годишно.

Honda с офанзива на електрическата гама

До 2030 г. в световен мащаб ще дебютират общо седем модела. Те ще принадлежат към различни сегменти от представената през януари гама Honda 0 Series. Още през 2026 г. компанията предвижда да пусне сериен модел, подобен на концептуалния Saloon от  споменатата серия.

През 2028 г. ще заработи  специалният завод за електромобили в Канада, където марката се надява да намали производствената цена с 35%. През преходния период дотогава съществуващите заводи за модели с ДВГ ще произвеждат и електромобили на една и съща поточна линия. Honda ще въведе и необходимите технологии, за да реализира концепцията си “Thin, Light and Wise” (тънък, лек и умен).

„По-тънки“

Предвижда се от 2030 г. eлектромобилите и автомобилите с горивни клетки да съставляват 40% от продажбите на компанията в световен мащаб. Във връзка с това Honda възнамерява да пусне на пазара атрактивни електромобили, „каквито само марката да може да предложи“, както и да се фокусира върху батериите и технологичния производствен прогрес.

Планира се разработването на нова платформа за електромобили от среден до висок клас с подобрено задвижване, уникален стил и малка височина.

Благодарение на т.нар. компактна e-Axle платформа и възможно най-тънкия пакет от високоволтови батерии отсекът за двигателя ще бъде изключително тънък, но моделът ще се радва на комфортен и просторен интериор.

„По-леки“

За новите си серийни електромобили Honda ще заложи на спортни показатели и удоволствие от шофирането.

Към олекотените купета на автомобилите от новата електрическа серия производителят ще добави и напълно нова задвижваща система, чиито размери и маси ще са още по-компактни благодарение на прилагането на натрупания от Honda технологичен опит във Формула 1 и разработването електрически хибриди. Новите машини ще са с близо 100 кг по-леки от актуалните.

„По-умни“

С помощта на нова оригинална операционна система моделите от гамата ще предлагат дигитална платформа, оптимизирана към потребителското изживяване (UX) и високотехнологична свързаност. Функциите на автомобила непрекъснато ще бъдат обновявани безжично по метода OTA (over-the-air).

Други технологични новости са E&E архитектурата, оригиналната персонализация на полупроводниците SoC (system-on-chip). Тя ще включва изкуствен интелект, ключов за автоматизацията, както и за понижаването на енергийния разход.

Автономното движение и системите за подпомагане на водача AD/ADAS ще бъдат усъвършенствани, за да са в по-голяма хармония с човека чрез прилагане на сензорни технологии и AI.

Хибридна гама и задвижване на четирите колела

Хибридната гама със задвижване по системата e:HEV ще бъде обновена. Следващите поколения на моделите ще бъдат още по-леки и още по-икономични.

Honda ще въведе и електрическа система за 4 задвижващи колела e-AWD, която ще функционира с моторите, разработени за електрическите модели. Тя ще увеличи потока на максималната задвижваща сила и ще позволи по-бърза реакция и по-прецизен контрол при разпределението на въртящия момент.