Кристиан Хорнер е станал свидетел на всички 84 победи на Ред Бул във Формула 1. Британецът е директор на отбора от Милтън Кийс от самото му създаване през сезон 2005.
Въпреки всички успехи пред последните години, Хорнер посочи триумфът на Фетел в Абу Даби през 2010 г. като най-великата победа на неговия отбор.
Пистата Яс Марина прие финалния кръг на сезон 2010 в F1. Тогава претендентите за световната титла бяха Фернандо Алонсо, Марк Уебър и Себастиен Фетел. Тримата се състезаваха съответно за Ферари и Ред Бул.
Испанецът имаше добър аванс преди началото на Гран при на Абу Даби и вървеше към трета корона след тези през 2005 и 2006 г.
Фетел спечели квалификацията и доминираше през цялата надпревара. Същевременно Алонсо направи лошо потегляне и загуби позиция от Дженсън Бътън. След това Ред Бул реши да жертва Марк Уебър и го извика в бокса. От Ферари се подведоха и също повикаха Алонсо в пита
Двукратният световен шампион се озова на седма позиция и остана заклещен зад тогавашния пилот на Рено Витали Петров. В крайна сметка Фетел стана най-младия световен шампион, докато Уебър, Алонсо и Ферари останаха с празни ръце.
„Най-великата победа на Ред Бул е в Гран при на Абу Даби 2010. Тогава Фетел не водеше в шампионата и дори бе зад Уебър. Абсолютно никой не очакваше той да спечели първенството.“
„Алонсо беше фаворит за спечелването на този шампионат и това състезание. Себастиан спечели надпреварата и прескочи Фернандо и Марк [Уебър]. Двамата остана седми и осми, което бе достатъчно, за да позволи на Фетел да заеме първото място. Въпреки всичко, той доказа, че беше най-добрият.“
Следващият световен шампион на Ред Бул е Макс Верстапен. Нидерландецът е записал всичките си 28 победи с автомобили от Милтън Кийнс. Верстапен се нуждае от още 10 успеха, за да изравни рекорда на Фетел. Германецът все още е най-успешният пилот в историята на Ред Бул Рейсинг.
Хорнер сравни качествата на двамата световни шампиони.
„Те са напълно различни. Себастиан е много педантичен, вглежда се във всеки елемент от данните, във всеки аспект на случващото се с автомобила и във всеки компонент на колата“, сподели Хорнер.
„Често той напускаше пистата последен. Обясненията му отнемаха половин час, за да каже какво се е случило в загряващата обиколка. Понякога е оставал с екипа си цели часове, докато разкаже всичко от дадено състезание.“
„Макс е много по-лаконичен. Той просто разполага с много суров талант и е най-дръзкият пилот, с когото съм се сблъсквал. Целта му е винаги да печели.“
„Той ще ви даде много ясна обратна връзка и е много прям към състезателния си инженер. Понякога те са като стара семейна двойка.“
„Знаем, че във всяка обиколка той ще дава 110% от себе си ще изисква същото от екипа. Така че те са много различни личности и различни характери. Но бих казал, че общото между тях е амбицията им да са на върха“, заключи Кристиан Хорнер.
This duo 🥰 What challenge do you want to see next? pic.twitter.com/6tMP08Dvb6
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 15, 2022