Кристиан Хорнер сподели актуална информация за напредъка в департамента за задвижващи системи на Ред Бул. Британецът беше категоричен, че в Ред Бул Пауъртрейнс „постигат целите, които са си задали до този момент.“ Хорнер допълни, че работата в Милтън Кийнс продължава с пълна сила.
Ред Бул работи върху собствена задвижваща система, която ще се използва след влизането на новите технически правила през 2026 г. Австрийската компания си партнира заедно с Форд в специално съоръжение, кръстено „Ред Бул Пауъртрейнс“. Американският производител работи основно по електрическата част на новото задвижване и батериите
Ред Бул вече започва да тества новия агрегат на динамометричен стенд, за да оцени ефективността на новата си турбо-хибридната конструкция. Тимът има големи амбиции и иска да докаже, че може да произвежда собствени задвижващи системи и не се нуждае от помощта на някой друг.
През последните месеци се появиха различни слухове за степента на напредък в Ред Бул Пауъртрейнс. Говореше се, че австрийците изпитват големи затруднения и вече са натрупали сериозни изоставане спрямо другите производители. Хорнер обаче отрече тези спекулации и заяви, че всичко върви по план.
„По отношение на двигателя сме на агресивна крива, тъй като сме съвсем нов производител на задвижващи агрегати. Но отборът наистина се справя с това предизвикателство. Съоръженията ни са напълно завършени както от гледна точка на тестване и разработване с динамометрични стендове и т.н., така и от гледна точка на производствения капацитет“, сподели Хорнер.
„Две години в света на двигателите са много малък период от време. Намираме се на стръмна крива на обучение, но сме там, където очакваме да бъдем в този момент.“
В Ред Бул нямат представа какъв е напредъкът на другите производители [Мерцедес, Ферари, Хонда, Алпин-Рено и Ауди]. Според Хорнер, екипът е определил някои нива на ефективност, които смята, че трябва да постигне до 2026 г. и е доволен от прогреса през последните месеци
„Постигаме целите, които си бяхме поставили по отношение на новата задвижваща система“, заяви Хорнер. „Винаги е трудно да се разбере как тези цели се съпоставят с тези на нашите конкуренти. Усилията, които се полагат зад кулисите, са наистина огромни. Това буквално е надпревара с часовника до началото на 2026 г.“
Несигурността относно работата на задвижващия агрегат на Ред Бул за 2026 г. предизвика спекулации относно бъдещето на Макс Верстапен. Нидерландецът има договор с тима от Милтън Кийс до 2028 г. Въпреки това той може да използва някоя от клаузите и да напусне по-рано, особено Ред Бул разполага с неконкурентно задвижване.
Верстапен все пак настоя, че е твърде рано да се притесняваме за това как изглеждат нещата през сезон 2026. Според него първо трябва да се види как ще работи новият двигател при първите тестове на писта.
„Ако трябва да спекулирам с всичко…Може да се притеснявам дали утре ще съм още жив, нали така? Така че всъщност не се притеснявам прекалено много за това“, сподели Верстапен по въпроса за двигателя на Ред Бул.
„Разбира се, винаги съм в тесен контакт с Кристиан по този въпрос и с хората, които работят там. Всички работят на пълни обороти, така че няма нужда от паника по този въпрос. Все още не сме стигнали до 2026 г.“
„Знаем, че това е много голяма задача и не приемаме това с лека ръка. При наличието на толкова много утвърдени производители на двигатели също не смятаме, че ще е лесно да ги победим. Но имаме много добри хора, които работят по проекта и сме много развълнувани от това. Времето ще покаже къде точно ще се намираме спрямо останалите“, добави пилотът на Ред Бул Рейсинг.
Join us for the #MonacoGP and enjoy Race Day from where our #F1 cars are designed and built 😍
Click below to find out more 🇲🇨👇
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 15, 2024