Ред Бул има проблем с данните, които получава при работата във фабриката си в Милтън Кийнс и информацията на писта, посочи Кристиан Хорнер. Представянето на тима по време на Гран при на Италия бе такова, че Макс Верстапен нарече перспективите екипът да защити титлите си нереалистични. Шефът на Ред Бул Рейсинг бе по-мек в изказа си, след което заяви, че отборът вижда едни неща в аеродинамичния тунел и съвсем различни, когато RB20 излезе на трасе.
„С темпото, което имахме (на Монца) и двата шампионата абсолютно са под заплаха. Това е сигурно. Колата ни бе четвърта като скорост, това е реалността. Трябва да обърнем нещата ако искаме да вземем двете титли. При това е необходимо да променим ситуацията много бързо“, посочи Хорнер.
„Мисля, че Монца подчерта слабостите на настоящия ни автомобил в сравнение с миналогодишния. Смятам също така, че имаме много ясен проблем, който бе подчертан през изминалия уикенд. 100% баланс. Няма връзка между предна и задна част. Макс и Чеко (Серхио Перес – б.р.) не могат да разчитат на задницата, влизайки в завой. При това положение се стараят да компенсират, това води до дестабилизиране на предницата и всичко се движи по изключително тънка граница“, продължи шефът на Ред Бул в F1.
„В квалификацията се видя, че с използвани гуми и по-добър баланс бяхме в състояние да постигаме 19.6, близо до най-добрите времена. След това сложихме два комплекта нови гуми, балансът изчезна напълно и бяхме с четири десети и половина по-бавни“, повтори Хорнер обяснението, което даде и Верстапен след сесията за разпределение местата на грида на Монца.
„Ако задълбаете във въпроса, то мисля, че някои от тези проблеми съществуваха още в началото на годината, когато печелехме състезания с по 20 секунди. Последните новости, макар че добавят притискане, „разкачиха“ предната и задната част. Аеротунелът не го показва, но пистата го демонстрира. Това трябва да оправим, защото подобна ситуация означава, че не може да се довериш на инструментариума си“, обясни Хорнер
„Тогава се налага да се върнеш към данните от писта и предходния опит. В определени области сме достигнали тавана (на развитието). Освен това понякога може би малко по-малко притискане и цялостно по-добър баланс биха довели до по-добри времена в обиколка, по-ниско износване и по-добро управление на гумите. Налага се всичко да се разгледа. Но дори преди – Маями, Китай или Япония – имахме успехи на кантар. (Победата в Маями бе спечелена от Ландо Норис – б.р.) Колата работи, когато е в правилния прозорец. Върви според очакванията или поне близо до тях. Но този прозорец е толкова малък, че е задължително да го разширим“, каза още ръководителят на Ред Бул Рейсинг.
LAP 37 / 53
Norris is reeling Verstappen in on fresher tyres – but catching is one thing, overtaking entirely another 🤔
„When it’s possible to defend, do you want me to race him?“ Max asks Red Bull 📻
„Yes, please. Yeah“ is GP’s reply.#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/n0yv3abMU8
— Formula 1 (@F1) September 1, 2024