Начало Избрани Хорнер: Устройството е на колата от 3 години. Това е опит за...

Хорнер: Устройството е на колата от 3 години. Това е опит за разсейване

549
0
Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Вече прословутото устройство, помагащо за промяна отстоянието от пистата на предната част на RB20, е в колите на Ред Бул от три години, заяви Кристиан Хорнер. Тимът от Милтън Кийнс показа на хората на ФИА как работи то след свободната тренировка на пистата Circuit of the Americas. Всичко, което федерацията искаше, бе запечатано. От ФИА междувременно провериха всички отбори – не само Ред Бул – относно това как променят отстоянието на в предната част автомобилите си от настилката.

Зак Браун от Макларън попита по-рано защо ФИА запечатва нещо, което уж е недостъпно. Впоследствие въпросът бе зададен на Хорнер, който бе категоричен, че устройството е достъпно само, когато педалите и други панели в колата са свалени.

„Заради стенанията на един от съперниците ни“, отговори шефът на Ред Бул

„Работата на ФИА е да преглежда тези неща. Всичко е в списък с компоненти, качени на отворен сървър и бе публично достъпно през последните три години. Според мен (подобно поведение) се дължи на желание да разсееш хората от случващото се в собствената ти къща. Тогава се опитваш да подпалиш някого другиго. Напоследък имаше доста шум относно задни крила“, каза още Хорнер, намеквайки какви според него са мотивите на Зак Браун.

„Във ФИА са напълно доволни от конструкцията. Лесно можем да запечатаме всяка подвижна част на колата, защото затвореният парк диктува, че не можеш да променяш нищо. Затова е и направен. Ние се съобразяваме с правилата и процедурите. Във ФИА са доволни от всичко – и от дискусията, и от показаното“, добави Хорнер

Хелмут Марко бе категоричен, че устройството е напълно легално и нарече историята „опит за отвличане на вниманието от някои други проблеми“

„Абсолютно легално е и беше известно на всички останали отбори, защото сме информирали и ФИА. Предполагам, че почти всеки екип има такова. И не може да се променя между квалификацията и състезанието. Това е основното. Няма нищо нередно. Не знам защо се вдига такъв шум. Мисля, че някой се опитва да отвлече вниманието от някои други проблеми“, коментира Марко.

„ФИА знаеше за устройството, както и всички останали отбори и не е имало никакви санкции или нареждания за промени, нищо. Не се е налагало да правим промени по колата или каквото и да е“, добави 81-годишният австрийски съветник на Ред Бул в F1.