Сагата с инцидента между Люис Хамилтън и Макс Верстапен в Бразилия приключи, но това изобщо не означава успокояване на страстите във Формула 1. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заплаши, че ще подаде протест срещу задното крило на Мерцедес ако види свивки на страничните елементи на задното крило. Според тима от Милтън Кийнс те са следствие от система, позволяваща намаляване на създаваното от крилото челно съпротивление дори при затворен DRS. От Ред Бул смятат, че конструкцията на крилото е променена след лятната ваканция.
„Ако ги видим на колата, ще подадем протест“, категоричен бе Хорнер
„Това вероятно няма толкова голямо влияние тук (на Лосаил). В първата тренировка все пак видяхме значителна разлика в скоростта на правата – около 7 км/ч. Но в Джеда и Абу Даби може да се получи ситуация като тази в Бразилия, където просто нямаше как да се състезаваме с колата им.“
„Правилата по въпроса са много специфични. Ясно е, че издадената преди Азербайджан директива имаше ефект. Мисля, че това е нещо още по-напредничаво. Трудно е да се засече от камера. Но представянето им на правите от Унгария насам е видимо, а в последните две надпревари скочи експоненциално. Това очевидно ни тревожи. И поради тази причина Ейдриан [Нюи] и Пол [Монахан] го дискутират с ФИА.“
„Ако вярваме, че нещо по колата им не е легално, ще подадем протест. Тази скорост на правите в Мексико и Бразилия… Особено в Бразилия – мисля, че всички видяха, това не е нормално. Да, един нов двигател идва с подобрено представяне, но по-висока с 27 км/ч скорост при приближаване плюс свивките, които са следи от огъването на крилото, за нас е очевидно какво става.“
По време на пресконференцията в Катар Хорнер се обърна директно към Волф.
„Как обясняваш свивките на страниците на задното крило?“, попита той.
„Според мен са напълно в границите на разрешеното и затова всичко е наред“, отговори шефът на Мерцедес
Австриецът още след Бразилия каза, че не сe притеснява от проверки на задното крило. Това на Хамилтън, което бе конфискувано след квалификацията на пистата Интерлагос, е било върнато на отбора и са открили проблема, довел до по-големия отвор между елементите при използването на DRS. Волф каза, че и тази нова ситуация не го притеснява.
„Това са неговите мнение и перспектива. Абсолютно наред е и дори е в правилата да имаш възможност да искаш изясняване или да подадеш протест. Така се случват нещата във Формула 1“, добави Волф.
We’re having fun with our 📸! 🤩 pic.twitter.com/Y42MiUuUS5
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 19, 2021