Пистата Хунгароринг ще претърпи реконструкция преди състезанието през следващата година. Това стана ясно след като вчера ръководството на унгарското трасе обяви, че е стартирана стратегическа програма за развитие. Нейната цел е подобряване на съоръженията на пистата преди началото на следващата Гран при на Унгария.
Хунгароринг е непрекъсната част от календара на F1 от сезон 1986. Трасето е разположено близо до столицата Будапеща. По този начин Унгария става първата страна от тогавашната „Желязна завеса“, която приема старт от F1.
Пистата край Будапеща е известна с това, че е изключително тясна и технична. Първоначалната конфигурация на Хунгароринг е 4.014 км, което я прави едно от най-късите трасета в календара на F1 след това в Монако. Голяма част от пилотите дори сравняват унгарското трасе с това в Княжеството заради по-малката широчина, ниската средна скорост и трудните изпреварвания.
През годините Хунгароринг претърпява няколко промени в оформлението си. Последната актуализация е през 2003 г. Тогава е удължена старт-финалната права и е добавен завой 1а. Така дължината на унгарската верига става 4.381 км. В началото на 2016-та пистата е напълно преасфалтирана.
Следващата Гран при на Унгария ще се проведе на 23 юли 2023 г. Във връзка с това организаторите на надпреварата разкриха, че са разпродали за рекордно кратко време 100 000 билета за събитието през сезон 2023. Все пак има останали свободни места за петъчния и съботния ден.
Хунгароринг има договор с F1 до края на 2027 г. Именно срокът на настоящия договор, както и търговският успех на събитието, насърчиха организаторите да извършат сериозни ремонти по трасето край Будапеща. Те ще включват нов вход, централа, както и зона за клиенти, които ще отразяват високия стандарт на обекта. Също така ще има и модернизация на водоснабдителната и електрическата мрежа.
„Поех управлението на „Хунгароринг“ през 2010 г. Практически оттогава чакахме този момент“, сподели главният изпълнителен директор на унгарското трасе Жолт Гюлай.
„Разбира се, ние не почивахме на лаврите си и през изминалия период. Нашата писта претърпя редица ремонти през последното десетилетие. Всички работихме непрекъснато, за да отговорим на новите изисквания за безопасност. Изградихме ограда за отломки и поддържахме трибуните. През 2016 г. подновихме цялата линия на пистата, или по-точно, подменихме горната или т. нар. износваща се част на асфалта.“
Гран при на Унгария е неизменна част от календара на F1 от сезон 1986. Въпреки този факт, нарастващата популярност на спорта привлича нови градове и места за провеждане на състезания от световния шампионат. Затова Гюлай признава, че Хунгароринг има нужда от промяна, ако иска да запази мястото си в графика на F1 в далечно бъдеще.
„Като се има предвид случващото се във Формула 1 и новите писти, които се появяват, това [предишната работа] не може да бъде достатъчна. Затова сега е правилният момент за започване на работа.“
„Виждаме, че сред многото „универсални“ писти все повече се ценят традиционните вериги като нашата. В допълнение, близостта на Будапеща винаги ще бъде невероятна атракция за Хунгароринг“, добави Гюлай.
„От друга страна не бива да пренебрегваме факта, че инфраструктурата на новите писти предоставя много по-високо ниво на обслужване от нашата. Благодарение на стратегическата програма за развитие ще можем да се конкурираме с тях в разумни срокове, което ще ни позволи да задържим F1 тук. Освен това ще можем да привличаме вниманието към нашата страна и красивата ни столица година след година“, завърши главният изпълнителен директор на Хунгароринг.
Вижте тази публикация в Instagram.