Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хюлкенберг: Хунгароринг е технична писта, на която няма място за грешки

Хюлкенберг: Хунгароринг е технична писта, на която няма място за грешки

60
0
Валтери Ботас

Пистата Хунгароринг е технична, с преливащи се завои, на която няма място за грешки, коментира пилотът на Заубер Нико Хюлкенберг.

За предстоящата надпревара на трасето до Будапеща ще има две DRS зони – на старт-финалната права и на късата права след първия завой. Въпреки това обаче пилотите на Заубер мислят, че задминаванията в състезанието ще са трудни.

Пистата е технически предизвикателна и оставя малко място за грешки. Вторият сектор се състои от комбинация от преливащи се завои. Ако излезеш от състезателната линия там, проваляш целия сектор – обясни Хюлкенберг.

Съотборникът му Естебан Гутиерес каза, че харесва пистата и има добри спомени от нея. Любимата му част от трасето са завои едно, пет и особено четвърти завой, който е ляв и влизането в него е на сляпо.

Пистата има няколко средноскоростни завоя и стабилността е особено важна там. Също така се изисква много от гумите, особено на дългите завои и заради високите температури – допълни мексиканецът.

В отбора на Уилямс пък основното, върху което ще се фокусират, е работата и разбирането на новите смеси на Пирели. Пастор Малдонадо каза, че след изпитанията на Силвърстоун са получили основна информация за гумите за Унгария и че след петъчните тренировки на Хунгароринг ще анализират всички налични данни и ще обсъдят стратегията си за уикенда.

Валтери Ботас има опит на тази писта от състезанията си във Формула Рено и GP3, а миналата година той кара болида на Уилямс в петъчната тренировка там.

Конфигурацията на пистата се състои от много завои в бърза последователност, което дава много малко възможност да си починеш. Пистата може да е доста прашна в началото на седмицата, защото не се използва много през годината. Сцеплението обаче се увеличава доста през уикенда и се забелязва голяма разлика между първата и втората тренировка – каза още Ботас.

Шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен обясни, че обикновено за надпреварата в Унгария се използват двигатели на три състезания:

4,381-километровата писта често е сравнявана с картинг трасета с един бавен завой, водещ към следващия в много бърза последователност. Заради тези характеристики трасето е второто най-бавно в календара на F1 по средна скорост за обиколка (след Монако). Чистата мощност не е голяма грижа и затова използваме двигател в края на жизнения му цикъл и работим за добро управление при ниска скорост.