Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хюлкенберг избрал да отиде в Ауди заради Зайдл

Хюлкенберг избрал да отиде в Ауди заради Зайдл

1535
0
Нико Хюлкенберг
Нико Хюлкенберг, снимка Хаас

Нико Хюлкенберг разкри какво най-много го е убедило да реши да се присъедини към Ауди. Опитният германец разкри, че възможността отново да работи с Андреас Зайдл е била „движещият фактор“ зад това да стане част от проекта на марката от Инголщат.

В края на април стана ясно, че Хюлкенберг напуска Хаас и се прехвърля в Заубер от следващия сезон. Германецът подписа тригодишен договор с швейцарския отбор. Това означава, че Хюлкенберг е първият потвърден пилот на Ауди. Германският производител ще заеме мястото на Заубер от сезон 2026

Хюлкенберг беше най-привлекателната опция за Ауди заради своята националност. Още през 2022 г. марката заяви, че ще привлече в редиците си германски пилот. Затова в крайна сметка най-логичното беше да бъде привлечен настоящият състезател на Хаас.

36-годишният състезател призна, че за него ще бъде огромна чест да представлява Ауди. Той също така разкри причините, които са го накарали да подпише с марката. Хюлкенберг обясни, че „движещият фактор“ за решението му да се присъедини към Заубер/Ауди е бил свързан с Андреас Зайдл.

„Да [и] той също е движещият фактор там. Зайдл е един от решаващите фактори и един от най-важните ключови хора в ръководството на Ауди. Разбира се, всичко това дойде благодарение на него. Той е много директен и прям човек с мен“, сподели Хюлкенберг.

Хюлкенберг и Зайдл се познават добре. Преди години двамата работиха заедно в световния шампионат за издръжливост. Тогава Нико караше за Порше, а германският инженер ръководеше тогавашната програма на марката в WEC. Хюлкенберг записа две участия с прототипа Порше 919 Хибрид и спечели 24-те часа на Льо Ман заедно с Ърл Бамбър и Ник Танди.

После пътищата между двамата се разделят. Зайдл отива в Макларън в началото на 2019 г. и остава там до края на сезон 2022. От началото на миналата година Зайдл е главен изпълнителен директор на Заубер. Германецът има важна роля в обединяването на отбора с Ауди.

В същото време Хюлкенберг остава част от тогавашния отбор на Форс Индия до края на 2016 г. От 2017 до 2019 г. германецът кара за Рено. Той призна, че е попитал Зайдл дали има свободни места в Макларън през 2020 г.

„Спомням си 2020 г. Беше започнала пандемията от коронавирус точно преди началото на сезона. Самият аз не бях сигурен какво искам да правя“, спомня си Хюлкенберг.

„Помня че му се обадих и видях, че по това време той беше в Макларън. Казах му: „Анди, как изглеждат нещата? Има ли шанс за мен? Той ми отвърна: „Не, дори не се надявай. Това няма да се случи“.

„Знаете ли, този път беше много различно. Той много искаше да подпише и да бъда част от отбора“, завърши Нико Хюлкенберг.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Nico Hulkenberg (@hulkhulkenberg)