Нико Хюлкенберг посетил фабриката на Ауди в Нойбург по време на паузата между състезанията в Китай и Япония. Пилотът на Заубер е останал приятно изненадан от съоръженията на марката и сериозния ангажимент, който има към F1. Хюлкенберг също така разкри, че е „останал развълнуван от напредъка, който в Ауди са постигнали по отношение на задвижващата система.“
Преди близо година Ауди обяви Хюлкенберг като първия пилот на бъдещия заводски отбор, който влиза в F1 през 2026 г. Така марката изпълни обещанието да има в редиците си германски пилот. Хюлкебнерг беше най-добрата опция за екипа, имайки предвид опита и скоростта, с която разполага, както и заради и своята националност.
В края на миналия месец германецът се върна в Европа, за да посети фабриката на Ауди в Нойбург. Там той се запозна с процеса на разработване на силовия агрегат на марката, който ще се използва от следващия сезон. Амбициите на Ауди са наистина големи, имайки предвид опита, който марката има с хибридните и електрически технологии. Не трябва да се забравят и успехите, постигнати в световния шампионат за издръжливост (WEC) и рали Дакар
Хюлкенберг направи пълна обиколка на фабриката в Нойбург заедно с Адам Бейкър и Щефан Драйер. Германецът имаше възможност да общува с екипа, който работи по този толкова мащабен проект. Размишлявайки върху преживяването си, пилотът на Заубер беше впечатлен от видяното и сподели своя ентусиазма.
„Впечатлен съм от това, което видях. Съоръжението демонстрира колко сериозно Ауди се отнася към F1″, сподели Хюкленберг в материал, публикуван в Linkedin.
„Всичко, което от Ауди са направили в моторните спортове, е изпълнено с прецизност. След като Адам [Бейкър] и Щефан [Драйер] ме разведоха из фабриката, мога да кажа, че съм развълнуван от напредъка, който екипът е постигнал по задвижващия агрегат за 2026 г.“
Nico Hulkenberg on a recent trip to Audi’s F1 manufacturing facility at Neuburg:
„I am impressed by what I have seen. The facility demonstrates how seriously Audi takes F1”
„Everything Audi has done in motorsport has been executed with precision. After Adam… pic.twitter.com/ngUfOnmeaH
— Stake (Sauber) F1 Team News (@StakeF1TeamNews) April 1, 2025
Коментарите на Хюлкенберг подчертават увереността му в способността на Ауди да създаде конкурентен силов агрегат при дебюта си в F1. Това е в рязък контраст с досегашната информация относно проекта на марката. Говори се, че Ауди ще има сериозно изоставане от другите производители през първите две-три години. Това намекна и главният технически и оперативен директор Матия Биното
Хюлкенберг също така разкри, че се гордее да бъде част от този проект. Германецът успя и да разговаря с част от хората, които работят във фабриката, създадена специално за F1.
„Беше удоволствие да разговарям с хората в Нойбург и да усетя тяхната страст. Всички те работят неуморно и всеотдайно, за да направят този проект успешен. Горд съм, че съм част от това пътуване и се вълнувам за годините напред“, добави Нико Хюлкенберг.
Ауди работи по новата задвижваща система от поне две години и половина. Германският производител дори заплаши с оттегляне, ако F1 реши да върне V10 двигателите след няколко години. Именно по-голямата електрификация е причината марката да реши да се включи във Формула 1. Влизането в световния шампионат е и причината Ауди да се оттегли от световния рали рейд шампионат и да спре проекта за хиперавтомобил в WEC.
В момента Хюлкенберг заема 11-то място във временното класиране. Германецът финишира седми в хаотичната Гран при на Австралия и донесе на Заубер по-голям актив от точки спрямо цялата 2024 г. В Китай той остана 15-ти, след като се сблъска с редица проблеми и нямаше достатъчно добро темпо.
Този уикенд Хюлкенберг се насочва към Япония. Пилотът на Заубер познава отлично пистата Сузука. В миналото той има няколко класирания в зоната на точките, включително две шести места
„Сузука е от онези писти, които наистина те предизвикват като пилот. Тя е високоскоростна, технична и трудна, което я прави удовлетворяваща в края на обиколката. Винаги се наслаждавам на състезанията тук, а феновете са едни от най-страстните в света. Поглеждайки назад към първите две състезания от сезона, имахме някои положителни неща, върху които да надграждаме. Знаем къде трябва да се подобрим. Целта сега е да пренесем тези знания в тройния кръг и да ги превърнем в последователни“, коментира Хюлкенберг.
Съотборникът на Хюлкенберг Габриел Бортолето няма предишен опит на Сузука. Подобно на останалите новобранци, бразилецът ще трябва да се запознае с трасето по време на свободните тренировки.
„Предишните състезателни уикенди досега бяха като възможности за събиране на повече опит. Очаквам ситуацията в Сузука да не е по-различна. Това е писта, на която винаги съм искал да се състезавам – трудна, но вълнуваща и с много история, особено за бразилците. Направих много подготовка в симулатора и нямам търпение да я изпитам в реални условия“, коментира Бортолето.
„Последните два кръга ми показаха какво е необходимо, за да се справя с пълната състезателна дистанция и да се адаптирам към различните условия. Чувствам, че напредвам с всяка сесия. Фокусът ми е върху това да продължавам да се уча, да подобрявам темпото си и да съм готов да се възползвам от всички възможности, които се появят на пътя ни. Очаквам с нетърпение предизвикателството и да видя колко мога да се развия през следващите няколко състезания“, добави пилотът на Заубер.
Този уикенд начело на Заубер застава Джонатан Уитли. Британският специалист започна работа в екипа вчера и трябва да бъде част от утрешните пресконференции.
„След като прекарах известно време в срещи с нашите служители във фабриката в Хинвил, съм развълнуван да се присъединя към отбора на историческата писта Сузука за първото си състезание и да започна работа по плановете ни за този сезон и след това“, коментира Уитли.
Вчера Заубер публикува разцветка на своя автомобил, която ще използва в Япония. Това обаче се оказа шега по случай 1 април.
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) April 1, 2025