Нико Хюлкенберг бе наказан с 10 секунди и 2 наказателни точки за избутване на Фернандо Алонсо по време на спринта в Австрия. Пилотът на Хаас завърши 14-ти в късата състезателна дистанция на пистата Ред Бул Ринг. Състезателят на Астън Мартин бе 16-ти. Двамата се бореха за позиция към края на надпреварата, Алонсо изхвърча от трасето и инцидентът бе разследван от стюардите.
„Пилотът на кола №27 прави опит да изпревари №14 в трети завой, но блокира колелата и изпуска връхната точка на кривата при спирането“, се казва в решението на стюардите. „В резултат на това автомобилът се изпързаля до самия край на пистата. Това попречва на №14 да завие и го принуждава да излезе извън трасето.“
Наказателните точки са първи за Хюлкенберг от обновяването на суперлиценза му
Санкцията праща пилота на Хаас 19-ти в класирането на спринта. Инцидентът на Хюлкенберг с Алонсо бе от малкото събития в спринта, в който след първите няколко напрегнати обиколки не се случи много.
Победителят Макс Верстапен сподели след финала, че основната му цел е била да извън обхвата на DRS-ите на съперниците
„Беше добра първа обиколка, но след разрешаването на DRS е трудно да се измъкнеш. Когато успях да отворя разлика, вече бях в състояние да контролирам собственото си темпо. Двамата зад мен натискаха на пълна газ. Трябва да изгледам състезанието, защото като цяло бях зает със себе си. Ще прегледаме и данните, за да видим какво можем да подобрим за утре“, добави Верстапен, който очакваше в спринта да получи индикация какво е състезателното темпо на Ред Бул.
Оскар Пиастри и Ландо Норис казаха, че не са имали скорост да се борят с Макс, макар да бяха уверени в противното по-рано през уикенда.
„Накрая нямах темпо, но пък взехме добри точки като отбор. В един момент си мислех, че ще ги изпреваря и двамата, но малко не ми достигна“, коментира Пиастри.
Норис се държеше за главата преди пресконференцията на първите трима, очевидно разочарован от още една изпусната възможност. Той загуби второто място след опит да изпревари Верстапен, от който съотборникът му се възползва.
„Когато темпото се успокои и гумите влязат в определен ритъм, е трудно да сториш кой знае какво. Затова трябваше да се възползвам от шанса си. Но след това оплесках нещата, оставяйки вратата отворена като някакъв аматьор“, ядосваше се Норис
„Като чиста скорост ни липсва още съвсем малко, но това не е извинение. Не се чувствам особено добре, а същевременно правя всичко по силите си на пистата. Но да, мислех си колко съм тъп да направя нещо подобно като днес“, допълни английският пилот на Макларън.
Norris takes the lead ➡️ Verstappen reclaims it ➡️ Piastri swoops past Norris
Riveting racing from the front three 🍿#F1Sprint #AustrianGP pic.twitter.com/WjORyXuvx5
— Formula 1 (@F1) June 29, 2024