Начало WRC News Хюндай с глоба от 30 000 евро заради по-лек елемент в колата...

Хюндай с глоба от 30 000 евро заради по-лек елемент в колата на Сордо

663
0
Тиери Нювил, Никола Гилсул, Андреа Адамо, Карлос дел Барио, Дани Сордо
(отляво надясно) Тиери Нювил, Никола Гилсул, Андреа Адамо, Карлос дел Барио и Дани Сордо; снимка: Хюндай

Четирите автомобила Хюндай i20 WRC – на Дани Сордо, Тиери Нювил, От Танак и Пиер-Луи Лубе – бяха разследвани след финала на рали Сардиния. В крайна стюардите постановиха, че задната подрамка в колата на испанския пилот е по-лека от допустимото. Наказанието бе глоба от 30 000 евро за тима, но Сордо и екипът запазиха победата в италианската надпревара.

След подробния преглед стюардите установиха, че компонентът е с 24,5 грама по-лек от хомологираното тегло. То е 9323 грама с допуск от +5%/-2%, което означава, че подрамката трябва да е минимум 9136,5 грама. Тази на Сордо е тежала 9112 гр. 10 000 евро от санкцията трябва да се платят веднага, останалите 20 000 са условни в случай, че има подобно нарушение от страна на отбора в рамките на 12 месеца.

Шефът на Хюндай Моторспорт Андреа Адамо обясни, че проблемът е следствие от грешка на качествения контрол след производството на частта

„Той обясни, че в нито един момент не е имало спортно предимство вследствие на случилото се. Проверена бе и задната подрамка на автомобил №6 от събота и тя е в допустимите граници. Господин Адамо се извини за пропуска при проверка на теглото“, се казва в решението на стюардите.

Малко след финала на рали Сардиния пък имаше известни съмнения дали Адамо няма да използва отборни заповеди и да забави Сордо на последната контрола, което щеше да доведе до наказание и да даде победата на завършилия втори Нювил. Той обаче не го стори и Дани взе втори пореден успех в това състезание.

„Много съм доволен от двойния успех в Сардиния, както и да видя Хюндай Моторспорт отново начело при конструкторите“, коментира Адамо

„Беше труден уикенд, който започна с някои трудности. Отборът ми – всички инженери, механици, пилоти и навигатори – бяха изцяло съсредоточени върху това как да постигнат подобрение. Изумен съм какво успяха да постигнат заедно. Радвам се да наблюдавам как се трудят в преследване на общите ни цели. Честно, не съм сигурен дали заслужавам да работя с толкова добри хора!“