Хюндай обмисля да пусне още един автомобил в WRC. Според Сирил Абитебул, южнокорейският производител може да използва четири коли от клас Rally1 през следващия сезон, стига да разполага с достатъчно средства.
Хюндай има три автомобила във висшия клас на WRC от 2019 г. насам. Марката обмисля да разшири да добави още кола през 2024 г. Това няма да бъде първият случай, в който Хюндай използва четири автомобила. За последен път екипът стори това в рали Португалия 2018. Тогава участваха Тиери Ньовил, Дани Сордо, Хейдън Падън и Андреас Микелсен
Наскоро шефът на отбора Сирил Абитебул заяви, че четвъртият автомобил е в списъка с желания на Хюндай. Той потвърди, че решението ще бъде взето през следващите няколко месеца.
Желанието на Абитебул да изкара четвърти Хюндай i20 N Rally1 следва обявяването на обновената програма за развитие на млади пилоти на отбора. Тя включва и Теему Сунинен и действащия WRC2 шампион Емил Линдхолм. Бившият пилот на М-Спорт ще бъде зад волана на третата кола от клас Rally1 в състезанията в Естония и Финландия.
Абителбул също така каза, че Линдхолм и Сордо трябва да делят потенциалния четвърти автомобил на Хюндай в най-високото ниво на WRC.
„Абсолютно е възможно. Ще обявим плана за всички [нашите пилоти], включително и за Дани, своевременно“, сподели Абитебул.
„Планът е всеки един от тях да кара кола. В момента търсим възможности това да се случи и не сме взели решение. Едно от нещата, които бихме искали да направим, е да видим дали можем да пуснем четвърти автомобил догодина. Това не е невъзможно. Но проблемът тук е свързан с цената на тези автомобили. Именно настоявах за намаляване на разходите.“
„Разходите, свързани с пускането на четвърти автомобил при сегашния технически регламент и сегашните спортни правила, са безумно високи. Това означава още разходи за логистика и персонал.“
„Говорим за формата на уикенда и за това той да стане по-привлекателен. Искаме и по-прости правила, които да намалят разходите, така че повече млади пилоти да имат възможност да участват в подобна програма“, добави шефът на Хюндай.
Абитебул разкри, че перспективата за пускане на четвърти автомобил няма да бъде обусловена от промени в техническите или спортните правила
„Това е вътрешна дискусия. Ние трябва да разгледаме бюджета си. Както винаги, трябва да направим редица компромиси. Ако пуснем още една кола, ще трябва да намалим работата в някой друг сектор.“
„По-добре ли е да инвестираме в млади пилоти или да направим специална програма за развитие? Не знам. Това е решение, което ще трябва да вземем през следващите месеци“, каза още Сирил Абитебул.
Понастоящем само Нювил има договор с Хюндай за 2024 г. Абитебул потвърди, че скоро предстоят разговори с Есапека Лапи. Финландецът има договор за тази година с опция за още една.
„Не мисля, че трябва да бързаме [да осигурим пилотския си състав]. Имаме малко повече време за това. Представянето на Есапека ще доведе до обсъждане на удължаването на договора. Очаквам, че до това обсъждане остават няколко месеца“, завърши шефът на Хюндай.
#WRC 🇪🇪 We now look forward to the 8th WRC round on the calendar, @RallyEstonia 🔥 and are pleased to introduce our line-up for this fast event!#HMSGOfficial #ForCraig #WRC #RallyEstonia pic.twitter.com/bZZhLx24qz
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) June 26, 2023