Начало Рали Хюндай отчете положително развитие във WRC след четири надпревари

Хюндай отчете положително развитие във WRC след четири надпревари

30
0
Тиери Нювил

Хюндай отчете положително развитие на екипа и колите си в световния рали шампионат след изминаването на четири надпревари от първенството.

В четвъртия старт за тази година – рали Португалия – тимът взе три етапни победи и две от трите участващи i20 WRC стигнаха до финала.

Целта ни бе и трите коли да завършат състезанието. До финала стигнаха две, но надпреварата не бе обичайна – коментира шефът на екипа Мишел Нандан. – Видяхме много инциденти, но и тримата ни пилоти караха прекрасно в трудни условия. Лесно е да се каже, че това е едва четвъртото ни състезание, но всъщност представянето ни е по-добро, отколкото резултатите показват. Работим наистина добре като отбор, пилотите се справят с много трудности и постигаме сериозни крачки напред. В първия пълен ден на ралито взехме 3 етапни победи в общо шест отсечки – това определено показа нивото на Хюндай i20 WRC. Целта ни тази година не е да печелим етапи или подиуми, но е окуражаващо да видим, че притежаваме необходимия потенциал за това.

Тиери Нювил бе най-добре класиралият се пилот на Хюндай – на седма позиция. Предпазлив в началото, той постепенно увеличи скоростта. През втория ден обаче счупи окачване и караше единствено с цел да прибере колата. Накрая отново се бори упорито, докато не се появи нов проблем в последната отсечка – с трансмисията.

Беше трудно рали, но не спряхме да се борим и има какво положително да отбележим след Португалия. Направихме някои ключови промени в настройките. Стигнах до финала, което беше приоритет от самото начало. Като цяло съм доволен и придобивам все повече увереност с всеки следващ старт – обясни белгиецът.

Представянето на Юхо Ханинен бе повлияно от проблеми извън неговия контрол чак до финала, когато сам закачи дърво и разстрои управлението. Дани Сордо не успя да стигне до финала, но точно той спечели първата етапна победа за Хюндай във WRC. Повредата в колата му бе техническа и вследствие на демонстрираната скорост тимът реши да му даде още един шанс – и за следващия кръг в Аржентина. Там по принцип трябваше да кара Ханинен, който обаче се съгласи на промяна в програмата си.