Предварителният план за въвеждане на нови, още по-авангардни и силни болиди във Формула Е изглежда все по-малко осъществим. Според начертаната от серията програма (съвместно с ФИА и производителите) трябваше от декември тази година – със старта на следващия сезон 2020/2021 – да бъдат използвани нови болиди 2GEN EVO. Те трябваше да бъдат показани на автомобилния салон в Женева, който обаче бе отменен.
Все пак голяма част от новите аеродинамични пакети са почти готови и ще могат да бъдат произведени от компанията Spark Racing Technologies (SRT) до началото на декември. Но те са само част от многото новости, които се предвиждаха. Дори да са налице обаче, при настоящото развитие на ситуацията в света компонентите няма как да бъдат тествани, както предварително бе предвидено. Цената им е от около 35 000 евро на пакет и това също може да се окаже проблем за някои тимове. Те очакваха съвсем различни приходи от състезания и реклама от тези, които засега имат след 5 проведени старта. Всеки тим освен това трябва да купи по минимум 5 пакета.
Дори и външната промяна стане някак възможна, още по-трудно изглежда да се осъществят промените в задвижващите системи за Формула Е
Сезонът бе прекратен на 13 март без никаква яснота кога и как може да бъде подновен. Надеждата е, че през летните месеци все пак може и да се проведат заключителните състезания в Берлин, Ню Йорк, Лондон, дори и на по-късни дати от предвиденото. В същото време обаче, за да се стартира следващото първенство 2020/2021 с обновените коли, е необходимо още от сега много неща по тях да бъдат проверени и хомологирани от ФИА. За извършването на проверки по измерването на компоненти и начини на работа например е необходимо да се пътува. В момента това е невъзможно и не е ясно кога пак ще може да се осъществява.
Ако все пак цялата хомологация някак премине, то пак ще е необходимо време, за да бъдат направени реални изпитания на колите преди да има състезания.
Ситуацията е наистина много сложна и от гледна точка използването на батериите
Те се нуждаят от поне 10-12 седмици подготовка преди да могат да бъдат вложени отново в колите. Този рефреш се извършва от партньорите на производителя им (McLaren Applied Technologies) Atieva Technologies. Компанията се намира в САЩ и към момента почти не работи. Самото транспортиране и работа по тях ще отнеме време. Настоящите батериите сега са в един склад на DHL на летището във Валенсия заедно с всичките 24 болида от Формула Е.
В сряда се проведоха дълги видео-конферентни разговори между шефовете на шампионата, ФИА и екипите. В крайна сметка за разлика от Формула 1 първенството за електрически автомобили не реши окончателно, че няма да въвежда новите елементи. В Гран при директно отложиха новите технически правила за 2022 г., въведоха и други ограничения. Шансът новият Формула Е шампионат да започне в Рияд с напълно нови коли Gen2 EVO обаче изглежда все по-малък.
Това притеснява силно някои екипи като Порше например, които са готови със серия от нови елементи за следващия си болид. Китайците от NIO също са под напрежение. Те ползват остарели инвертори и двигатели от Пенске, вариант 2018 г. и също обявиха, че са готови с изцяло нови.
TIME FOR SOME FUN: show us how you’re #RacingFromHome ?
Tag @DSTECHEETAH in your pics & vids. Now, over to @JeanEricVergne ? https://t.co/v3UR23pTLt
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) April 3, 2020