Един питстоп е теоретично най-бързия стратегически вариант за отборите от Формула 1 в днешната Гран при на Великобритания. От Пирели обаче не изключват възможността отделни екипи да заложат на две спирания в бокса. Това зависи от степента на износване на най-меката смес, предоставена на тимовете този уикенд – софт. Температурите на Силвърстоун са необичайно високи, като и в петък, и в събота тази на трасето надхвърли 50 градуса в следобедните часове.
Люис Хамилтън спечели първата позиция на грида, надделявайки в оспорвана битка с пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен. Всички най-добри времена бяха дадени със софт – никой не опита да преодолее втория сегмент от квалификацията с по-твърда смес. От Пирели отчетоха, че софт са по-бързи от медиум с около секунда и с 2 секунди от хард.
„Температурите и в квалификацията бяха необичайно високи. Всички използваха софт в Q2 и износването на този тип гуми ще реши стратегиите в надпреварата”, коментира шефът на спортния департамент на Пирели Марио Изола. „На теория един питстоп е най-бързият вариант, но ако софт е с високо износване – напълно реална възможност в толкова топло време – два бокса биха били по-добър избор. И в квалификацията видяхме колко малки са разликите между отделните отбори, така че стратегията може да има решаващо значение.”
Strategy for #BritishGP: theoretically fastest is a one-stopper. Start on soft then after 16-19 laps change to medium. Alternatively: start on soft, then after 13-16 laps change to hard (1/2)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 8, 2018
But…in the case of higher degradation on the soft compound, a two-stop #BritishGP strategy might be better. In other words: two stints on soft of 12 laps each, then medium to the end (2/2)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 8, 2018