Опел Инсигния, Тойота Версо и Шкода Йети спечелиха титлите в тазгодишния конкурс „Автомобил на годината в България”.
Опелът спечели при леките автомобили, Тойота Версо надделя при вановете, а Шкода Йети бе предпочетен при возилата 4х4.
Наградите бяха връчени на изискано парти в столичния хотел Радисън след сложна процедура по гласуване от страна на журито, което се състои от членовете на Прес-авто клуб – България. Те са изявени журналисти, пишещи на автомобилна тематика.
Всеки един от журналистите гласува за автомобилите според 5 групи критерии, даващи определен брой точки. След това гласовете бяха разделени по групи и още веднъж осреднени. Куриозно бе, че поради лансирането си у нас в рамките на последните 12 месеца, в състезанието участваха и двата автомобила на Европа от последните две години Опел Инсигния и Фолксваген Поло. В крайна сметка спорът се реши от една единствена точка във финалния бал.
При вановете ситуацията бе почти идентична като Тойота Версо на свой ред надделея с минимална преднина пред новия Ситроен С3 Пикасо.
Шкода имаше най-голяма преднина при моделите 4х4 пред втория – BMW X1 най-вече заради отличното съотношение на предлагене/цена, което пък е с най-сериозна тежест при критериите.
Специални награди получиха още Тойота Приус за екологичен автомобил на годината, както и Мазда 3 за системата си i-Stop, която не само гаси двигателят на светофар, но и го „пали“ без използването на стартер.
В областта на автомобилния бранш награди получи също Приста Oйл за своето „Масло на годината”, както и като „Компания – инвеститор на годината в автомобилната индустрия”.
Лазурит-94 пък бе отличен за „Екотехнология на годината” с продукта, който представя на българския пазар – екологичните бои на водна основа от ред 90 на Глазурит – BASF.
Екометал Инженеринг пък бе избран от автомобилните журналисти за безспорен лидер и иновационен предвестник на най-доброто в областта на рециклирането и опазването на околната среда.
Шел България награди от своя страна пилота на годината според Прес-авто клуба – Крум Дончев.